Według badań 90 proc. przedsiębiorców sprawdza swoich partnerów biznesowych w internecie. Aż 98 proc. menedżerów wykorzystuje informacje z sieci do oceny reputacji firmy. Jej podważenie może przełożyć się bezpośrednio na wyniki finansowe i sukces biznesowy. Coraz popularniejsze na świecie stają się usługi zarządzania reputacją online (ORM – Online Reputation Management).
reklama
Jak wynika z międzynarodowego badania „Risky Business, Reputations Online”, przeprowadzonego przez Webber Shandwick we współpracy z Economist Inteligence Unit, aż 98 proc. managerów sprawdza reputację swojej firmy. W Polsce, według badań opublikowanych przez BIG InfoMonitor, blisko 60 proc. przedsiębiorców szuka opinii o swoich przyszłych kontrahentach w internecie.
Badania European Trusted Brands 2010 wykazują, że aż 72 proc. Polaków ufa informacjom w globalnej sieci. Co ciekawe, jest to jeden z najwyższych wskaźników w Europie. Pod względem zaufania do internetu wyprzedzają nas jedynie Czesi. Średnia dla wszystkich europejskich krajów wynosi 49 proc.
Według raportu „Risky Business, Reputation Online” kadry zarządzające na całym świecie postrzegają utratę reputacji jako największe zagrożenie w prowadzeniu biznesu. Nie dziwi więc, że ORM (Online Reputation Management), czyli zarządzanie reputacją w sieci, jest coraz częściej postrzegane przez środowiska biznesowe jako szansa na zachowanie dobrej reputacji. Do tego stopnia, że pierwsza firma w USA, która zajmuje się ochroną reputacji osób indywidualnych i firm, została wymieniona podczas World Economic Forum 2011 jako jeden z 31 Technologicznych Pionierów na świecie.
ORM polega na monitorowaniu wizerunku osoby, marki lub produktu w internecie i masowego promowania pozytywnych i neutralnych treści na ich temat. Efektem takich działań jest zepchnięcie na dalsze strony w wynikach wyszukiwarek linków zawierających niepożądane lub negatywne, często nieprawdziwe i szkalujące komentarze.
- Samodzielne działania mogą często pogorszyć sytuację. Internauci bardzo szybko odkrywają, że dana firma próbuje się wybielić bądź sama zamieszcza pozytywne opinie na swój temat w sieci – tłumaczy Robert Wist z abeoNET. Wówczas może być już za późno na uratowanie sytuacji. Kiedy zobaczymy, że coś złego dzieje się wokół naszej firmy w internecie, powinniśmy jak najszybciej powierzyć działania fachowcom, inaczej może się okazać, że na ratunek jest już za późno – dodaje.
W odróżnieniu od technik pozycjonowania (SEO), ORM skupia się na nasyceniu przestrzeni internetowej treściami pożądanymi. Tworzy to bardziej pozytywne środowisko w wynikach wyszukiwania. Działanie ORM jest szczególnie skuteczne w sytuacjach kryzysowych, ale ma także zastosowanie w działaniach prewencyjnych polegających na zapobieganiu zagrożeniom reputacji w internecie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|