Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bluetooth marketing - zdobywanie klientów w czasie kryzysu

21-05-2009, 16:36

Producenci znanych marek szukają coraz bardziej wymyślnych form promocji swoich produktów. Jedną z nich jest bluetooth marketing, czyli wysyłka komunikatów promocyjnych na telefon komórkowy za pośrednictwem modułu bluetooth.

Przykładem zastosowania bluetooth marketingu była promocja Motoroli. W tym przypadku producenci zdecydowali się na współpracę ze znanym sklepem z biżuterią. Klienci, którzy znaleźli się w okolicy sklepu z włączonym modułem bluetooth w telefonie, otrzymywali zaproszenie do wejścia do salonu i zapoznania się z nowym modelem wspomnianego telefonu.

Wkrótce pomysł podchwycili inni producenci - jedna z firm promowała w ten sposób nową linię swoich kosmetyków, natomiast producent preparatów dermatologicznych połączył w ten sposób prowadzoną promocję z konkursem. W podobny sposób do odwiedzenia salonu prasowego zachęcał także jeden z magazynów poświęconych branży filmowej, wysyłając w komunikatach zdjęcia okładki i informując o treści numeru.

- Działania związane z bluetooth marketingiem pozwalają na bezpośrednie dotarcie do potencjalnego klienta i zainteresowanie go produktem. Sam fakt otrzymania przez potencjalnego klienta zdjęcia produktu, grafiki, animacji bądź kuponu zniżkowego działa trochę jak magnes. I to nie tylko na panie - tłumaczy Cezary Terepka, prezes firmy PPP Marketing, zajmującej się takimi rozwiązaniami. 

Sonda
Jak oceniasz bluetooth marketing?
  • Ciekawy sposób promocji
  • Nie podoba mi się, nie chciał(a)bym być celem takich promocji
  • Nie mam jeszcze wyrobionego zdania
wyniki  komentarze

Jak od strony technicznej działa bluetooth marketing? W miejscu organizacji akcji promocyjnej umieszczone są nadajniki – tzw. routery – o zasięgu do 100 metrów. Klient, który posiada włączony moduł bluetooth w telefonie jest przez nadajnik „znajdowany” i wysyłany jest do niego odpowiedni komunikat. W ten sposób do konsumenta może trafić zaproszenie do odwiedzenia salonu, kupon rabatowy bądź zdjęcie najnowszego produktu i zaproszenie do jego wypróbowania.

Nie każdy użytkownik telefonu komórkowego będzie ucieszony otrzymaniem niezamawianej informacji handlowej. Warto zatem pamiętać, że jeśli nie chcemy, by nas niepokojono, szczególnie w centrach handlowych, lepiej wyłączyć funkcję bluetooth w telefonie.

Poza tym włączony bez celu w miejscach publicznych bluetooth to zaproszenie dla wszelkiego rodzaju dowcipnisiów i przestępców znających się na wykradaniu danych z telefonów komórkowych. Warto pamiętać, że mogą oni wykorzystać takie pomysły i podszywać się pod organizatorów opisanych wyżej działań marketingowych, nakłaniając użytkowników komórek z włączonym bluetooth do akceptacji przychodzących na ich aparaty szkodliwych plików.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag tajne danetag marketingtag case studytag bluetooth