Klienci sklepów Biedronka będą mogli robić zakupy w internecie – poinformował, powołując się na dwa niezależne źródła, portal biztok.pl.
Pierwsze sygnały o wejściu sieci w e-commerce pojawiły się już we wrześniu 2012 roku. Portale zajmujące się tematyką handlu i e-handlu informowały, że właściciel sieci – Jeronimo Martins - „rozważa” budowę sklepu internetowego. Powoływano się na wypowiedź Tomasza Suchańskiego, dyrektora generalnego sieci, który wspominał, iż sieć analizuje „wszystkie możliwości rozwoju, w tym także sprzedaż w sklepie internetowym.”
Do tematu powrócono pod koniec 2013 roku, kiedy to wp.pl informowała o planach sieci, podając nawet, w jakim modelu miałaby się odbywać sprzedaż. O planach tych mówiło Ministerstwo Skarbu w wydanym na początku 2014 roku raporcie o polskim e-commerce. Sama Biedronka dystansowała się od tych doniesień, nie dementując ich jednak całkowicie.
W rozmowie z portalem evigo.pl Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska S.A., mówił: „Chcielibyśmy podkreślić, że biorąc pod uwagę możliwości i ograniczenia, jakie niesie ze sobą rozwój internetu, pozostajemy obecnie na etapie obserwacji, przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty szybko wdrażać w przyszłości”. Wskazywano wówczas, że jednym z problemów może być sposób dostawy – spekulowano, że sieć nie postawi na przesyłki kurierskie, a na odbiory osobiste zamówionych produktów w sklepach sieci zwyczajnie nie ma miejsca.
Zdaniem biztok.pl „etap obserwacji” przechodzi w całkiem wykrystalizowane plany. W Biedronce jest już odpowiednie stanowisko, na które rekrutowano specjalistę spoza przyjętej dla Biedronki ścieżki awansu wewnętrznego.
Tymczasem sieć rozwija się intensywnie – do końca 2014 roku ma powstać 300 nowych sklepów. W kwietniu firma Budimex podpisała z Biedronką umowę na budowę centrum dystrybucyjnego w Parzniewie k. Warszawy. Będzie to piętnaste centrum dystrybucyjne, poza nim mają powstać dwa kolejne - w Gorzowie Wielkopolskim i w Sosnowcu. Od marca prowadzona jest intensywna rekrutacja, w tym wśród absolwentów na stanowiska menedżerskie. Sieć ma ich przyjąć ok. 1000. Niewykluczone, że rozwój sieci to nie tylko nowe sklepy stacjonarne, ale i przygotowanie do obsługi wielokanałowej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|