Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bez rozrusznika ani rusz!

10-07-2019, 16:28

Każda część w samochodzie  ma swoje mniejsze lub większe zadanie do spełnienia. Wśród nich bardzo ważne miejsce zajmuje rozrusznik. Jeśli ulegnie awarii ,auto nie ruszy z miejsca, dlatego należy szybko reagować, w przypadku zauważenia jakichkolwiek symptomów usterki.

rozrusznik

Dlaczego rozrusznik się psuje?

Jest to część znacznie słabsza do silnika, a musi wykonywać tytaniczną pracę, czyli doprowadzić do uruchomienia go. Nie trudno więc o awarię, kiedy rozrusznik podlega tak dużym obciążeniom. Pobiera prąd bezpośrednio z akumulatora, dlatego może doprowadzić do jego uszkodzenia, kiedy pojawią się jakieś problemy przy rozruchu. Bateria może zostać więc w części rozładowana lub nawet całkowicie uszkodzona. Czy zawsze można zauważyć, że z rozrusznikiem jest coś nie w porządku? Niestety, nie, ale na szczęście jest kilka sytuacji, które mogą świadczyć o tym, ze zaczynają się problemy.

Uwaga, awaria!

Najpowszechniejsze usterki rozrusznika:

  • silnik wchodzi na obroty dopiero za którymś  razem i często po uruchomieniu słychać głośne wycie,
  • po przekręceniu kluczyka  w stacyjce nie dzieje się zupełnie nic,
  • wał korbowy silnika zostaje uruchomiony, ale słychać cały czas głośną pracę rozrusznika (świadczy to o jego znacznym zużyciu),
  • rozrusznik kreci się nadal po uruchomieniu silnika,
  • koło rozrusznika nie zazębia się z wieńcem zębatym silnika na skutek awarii mechanizmu sprzęgającego.

Diagnostyka rozrusznika

Należy sprawdzić działanie nie tylko samego urządzenia ale też obwodu rozruchowego. Trzeba też zmierzyć napięcie zasilające rozrusznik. Sprawdza się również stan szczotek,  komutator rozrusznika, uzwojenia, izolacje przewodów podpiętych do urządzenia, ale też do akumulatora. Czasami warto też poszukać usterki w stacyjce i złączach, które się przy niej znajdują. Dogłębna diagnostyka przeprowadzana jest już w  profesjonalnym laboratorium samochodowych.

Całkowita wymiana

Bywa i tak, że nie da się nic zrobić z rozrusznikiem i wtedy trzeba go wymienić na nowy.

Wiele osób decyduje się na zamienniki oryginałów, ale nie jest to dobry pomysł, bo często jakość jest niestety fatalna. Dlatego też warto zdecydować się na dobrą markę i zaufać najlepszym na rynku, np. firmie: https://www.autostarter.pl/produkty/rozruszniki, która oferuje oryginalne, bardzo dobre jakościowo  rozruszniki. Oprócz tego istnieje możliwość nabycia rozrusznika regenerowanego, ale na bazie oryginalnych części. Niektóre firmy dokonują takich napraw, ale robią to po macoszemu, wykonując jedynie piaskowanie i malowanie rozrusznika. Autostarter podchodzi do sprawy solidnie, dbając o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Po regeneracji urządzenie jest sprawdzane pod kątem mocy, zazębiania i poprawności działania elektromagnesu. Każdy rozrusznik zostaje zabezpieczony warstwą antykorozyjną i  otrzymuje dwa udzielana jest dwuletnia gwarancja na tak zregenerowany produkt.

Warto inwestować tylko  dobrej jakości rozrusznik, aby nie wymieniać go (czy podzespołów) z dużą częstotliwością. Taki zakup to także w perspektywie  czasu spora oszczędność  pieniędzy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E