Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Brytyjska telewizja sprawdzać będzie, jak działa p2p w warunkach nadawania odcinków serialu. Od wyników testów zależeć będzie, czy prace nad rozwojem technologii będą kontynuowane.

O tym, że p2p samo w sobie nie jest złe, niedawno przekonywali przedstawiciele wytwórni filmowej Warner Bros. Realizowany przez brytyjską telewizję państwową - BBC - projekt może sprawić, że cały przemysł rozrywkowy inaczej spojrzy na p2p. We współpracy z serwisem P2P-Next, finansowanym częściowo ze środków Unii Europejskiej, udostępniono jeden odcinek wysokiej jakości serii R&D TV - podaje TorrentFreak.

Pracujące nad projektem osoby chcą zapoznać się z opiniami użytkowników, a także pokazać, jak ogromny potencjał tkwi w technologii BitTorrent oraz transmisji strumieniowej. Dla wytwórni filmowych, muzycznych czy też stacji telewizyjnych może być to doskonałe rozwiązanie służące do rozpowszechniania tworzonych filmów czy utworów muzycznych.

Ze względu na jego charakter oznaczać to może także ograniczenie kosztów - ponieważ pliki rozprzestrzeniać się będą po sieci za pośrednictwem łączy między konkretnymi internautami, nie będzie konieczne ciągłe rozbudowywanie infrastruktury wokół centralnych serwerów.

>> Czytaj także: Streaming remedium na piractwo?

Jeśli testy wypadną pozytywnie, prace nad rozwojem technologii zostaną zintensyfikowane tak, by z usługi mogły korzystać osoby nawet z niezbyt szybkimi łączami.

Zamiast krytykować, BBC postanowiła bliżej przyjrzeć się p2p i poszukać rozwiązań, które mogłyby pogodzić wymogi dzisiejszego biznesu rozrywkowego z oczekiwaniami internautów. Konstruktywne podejście Brytyjczyków pozwala mieć nadzieję, że i inni przedstawiciele branży przestaną widzieć w p2p źródło wszelkiego zła (a przynajmniej gorszych wyników finansowych).

>> Czytaj także: Warner Bros.: P2P nie jest złe


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *