Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Atman tworzy kampus neutralnych centrów danych

08-02-2017, 16:07

Firma będzie oferować usługi w modelu carrier neutral w Centrum Danych Atman Warszawa-1 przy ul. Grochowskiej. To krok w kierunku stworzenia pierwszego w regionie CEE neutralnego kampusu stanowiącego rynek dla zewnętrznych dostawców usług teleinformatycznych. Podobną strategię z powodzeniem realizują już w swoich centrach danych takie firmy, jak Telehouse czy IBM.

– Neutralność telekomunikacyjna nie jest u nas niczym nowym, ponieważ od 2010 roku – od dnia uruchomienia obiektu – umożliwiamy klientom Centrum Danych Atman Warszawa-2 (dawnej Thinx Poland) przy ul. Konstruktorskiej swobodny dostęp do długiej listy współpracujących z nami operatorów telekomunikacyjnych. Teraz natomiast idziemy krok dalej i dajemy taką możliwość również w Centrum Danych Atman WAW-1, tworząc wewnętrzny rynek w obu administrowanych przez nas warszawskich ośrodkach data center. Chcemy zapewnić klientom bezpieczny ekosystem złożony z teleinformatycznych puzzli, który można dowolnie ułożyć w zależności od swoich preferencji, oferując zarówno operatorom, jak i klientom możliwość współpracy w modelu win-to-win – tłumaczy Sylwester Bernacki, prezes Atmana.

Galeria dostawców

Warszawska spółka wprowadziła neutralność telekomunikacyjną, czyli możliwość przyłączenia się do wielu operatorów na jednakowych dla wszystkich zasadach i po jednakowych cenach, w Centrum Danych Atman WAW-1, ulokowanym na warszawskiej Pradze. To zespół budynków zaprojektowanych od początku jako obiekty kolokacyjne, spełniających międzynarodowe wytyczne Tier III dla standardów data center. W połączeniu z Atman WAW-2 na Mokotowie i wielotorową łącznością między lewo- i prawobrzeżną stroną Warszawy powstał kampus neutralnych data center.

– Zmierzamy do stworzenia na terenie kampusu centrów danych największego w regionie CEE neutralnego „rynku” dostawców usług ICT. Przedsiębiorstwa korzystają na ogół z usług wielu różnych dostawców specjalizujących się w obszarze telekomunikacji, bezpieczeństwa, przygotowania planów awaryjnych czy chmury obliczeniowej. Przeniesienie danych do zewnętrznego centrum danych nie powinno oznaczać końca takiej współpracy. Chcemy, by klienci mogli sami decydować o tym, z kim współpracują i kto powinien opiekować się dowolnym elementem ich firmowej infrastruktury, nie tylko w obszarze telekomunikacji – dodaje Sylwester Bernacki z Atmana.

Klienci lokujący własne zasoby IT bądź wynajmujący je w Centrum Danych Atman WAW-1 w przyszłości będą mogli dobierać dostawców usług zarówno w zakresie łączności telekomunikacyjnej, przygotowania planów zarządzania kryzysowego, tworzenia kopii zapasowych danych, jak również cyberbezpieczeństwa, a także obsługi chmury prywatnej, publicznej, hybrydowej oraz usług VoIP.

 

Rynek dla rynku

Neutralność i personalizacja w zakresie „budowania” infrastruktury przez klientów centrów danych jest trendem coraz bardziej widocznym nie tylko w Europie, ale również na świecie. Dobrze ilustrują to przykłady takich potentatów rynku data center, jak Telehouse czy IBM, którzy nie podążają w tym kierunku bez powodu. Poza korzyściami dla klientów, którzy mogą swobodnie dobierać rozwiązania poszczególnych dostawców i samodzielnie budować własną infrastrukturę z możliwością zmiany usługodawcy w każdej chwili, benefity dostrzegają także operatorzy. Podstawowa korzyść to łatwe dotarcie do klientów kolokacyjnych takiego kampusu i możliwość świadczenia im swoich usług.

– W swojej dotychczasowej karierze wielokrotnie sugerowałem wprowadzenie podobnego modelu współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, ale dopiero w Atmanie stało się to realne. Z prawdziwą przyjemnością mogę teraz proponować naszym klientom i partnerom z obszaru telekomunikacji wprowadzenie swoich łączy do Centrum Danych Atman WAW-1 na jednakowych dla wszystkich zasadach i poszerzanie portfolio klientów o firmy korzystające z naszych usług data center. Budujemy niespotykaną do tej pory na rynku polskim wartość zarówno dla klientów biznesowych, jak i operatorów – podkreśla Jarosław Gniado, dyrektor Działu Klientów Kluczowych i Operatorów w Atmanie.

Według magazynu CIO przedsiębiorstwa coraz częściej oczekują od dostawców usług, by ci współpracowali ze swoimi dotychczasowymi konkurentami. Wynika to głównie z niedoboru specjalistów IT i braku wewnętrznych kompetencji wymaganych w integracji różnych usług telekomunikacyjnych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:












fot. Freepik