Użytkownicy "uzależnieni" od firmy Apple, kupią każdy jej nowy produkt, co pozwala koncernowi na dyktowanie bardzo wygórowanych żądań w stosunku do sprzedawców detalicznych - poinformowała agencja Reuters.
Amerykańskie sieci sklepów detalicznych, jak Best Buy czy RadioShack, muszą godzić się na niezwykle wygórowane żądania ze strony Apple - poinformowała agencja Reuters. Sprzedaż produktów kalifornijskiego koncernu trudno jednak nazwać problematyczną.
Sprzedawcy zarabiają na sprzętach koncernu znacznie mniej, jednak zdaniem analityków sklepy nie muszą dodatkowo zachęcać użytkowników do zakupów - tym zajmują się już marketingowcy firmy Apple. Ujmując całość najprościej, Apple zmusza sklepy do stosowania niższych marż - powiedział analityk Andy Hargreaves z Pacific Crest Securities.
Analitycy obliczyli, że Best Buy i tak zarabia na każdym sprzedanym iPadzie około 100 dolarów. W przypadku konkurencyjnych urządzeń z Androidem każdy tablet trafiający do rąk klientów przynosi sklepowi niemal 300 dolarów zysku. W przypadku smartfonów iPhone marże wynoszą średnio zaledwie 17% przy aż 100% dla smartfonów z platformą mobilną firmy Google.
Nowy iPad zaprezentowany w środę umożliwi zdaniem analityków kontynuowanie wzrostu firmy Apple. Dodatkowe zyski mają być generowane również przez kolejne urządzenia. Przewidujemy, że korporacja zaprezentuje jeszcze kilka silnych nowych produktów w ciągu najbliższych dwóch lat, w tym nowego smartfona iPhone 5 (z obsługą LTE) oraz iTV - powiedział Shebly Seyrafi z FBN Securities.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|