Czterordzeniowy procesor graficzny, technologia LTE, ekran Retina o wysokiej rozdzielczości i kamery, jak w najnowszym telefonie Apple - to oficjalne informacje dotyczące nowego następcy iPada 2. Firma przestała tworzyć już mniejsze i lżejsze urządzenia, nowy iPad jest grubszy i nieco cięższy. Urządzenie ma pojawić się w Polsce jeszcze w tym miesiącu.
reklama
Wbrew wszelkim doniesieniom, nowy iPad nie został nazwany 3, 3G czy HD. Tim Cook, szef Apple, podczas środowej prezentacji zaznaczył, że jest to po prostu „nowy iPad” (The new iPad).
Prawdopodobnie największą rewolucją w nowym iPadzie jest ekran nazywany przez Apple - Retina. Technologia polega na tym, by wyświetlić jak najwięcej pikseli na cal. W iPhone 4 i 4S udało się tego dokonać z wynikiem 640x960 pikseli na 3,5-calowym ekranie (326 ppi), a w nowym iPadzie - 2048x1536 pikseli, co daje 264 ppi i według Apple to wystarczająco wiele, by również ten 9,7-calowy ekran nazwać Retiną. Wyświetlacz przedstawi 3,1 mln pikseli, czyli o 1 mln więcej niż przy rozdzielczości HDTV. iPad 2 posiada rozdzielczość 1024x768 pikseli przy 132 pikselach na cal (ppi).
iPad w wersji LTE w Stanach Zjednoczonych będzie dostępny w sieciach AT&T, Verizon, Bell, Rogers i Telus. Nie wiadomo jeszcze, czy operator komórkowy udostępniający LTE w Polsce (Plus) również będzie dystrybutorem nowego iPada. Według producenta sieć LTE ma pozwolić na osiągnięcie prędkości 73 Mbps. W polityce połączenia z siecią Apple uległ użytkownikom i umożliwił stworzenie wirtualnego hotspotu z urządzenia, co nie było możliwe w pierwszej i drugiej generacji tabletu.
Wprowadzając zmiany w sprzęcie, a w szczególności w wyświetlaczu, Apple prawdopodobnie został zmuszony do niewielkiej zmiany rozmiarów i wagi swojego tabletu. Teraz jest on grubszy o nieco ponad pół milimetra (nowy iPad ma 9,4 mm grubości).
Zgodnie z wcześniej stosowaną polityką firmy z Cupertino, tablet będzie kosztował tyle samo, co jego poprzednik. Ceny wersji Wi-Fi zaczynają się od 499 dolarów (16 GB), przez 599 dolarów (32 GB) i kończą się na kwocie 600 dolarów za wersję z dyskiem 64 GB. Ceny wersji Wi-Fi + 4G mają zaczynać się od 629 dolarów (16 GB) i kończyć na 829 dolarach (64 GB). Tablet nadal dostępny będzie w dwóch kolorach: białym i czarnym, a sprzedaż w USA, Francji, Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Japonii ma ruszyć 16 marca. Od 23 marca nowy iPad ma się znaleźć także na półkach sklepowych w Polsce.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|