Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Android najpopularniejszy na smartfonach w USA

08-03-2011, 17:56

Platforma mobilna od Google'a, pomimo ostatnich wpadek, cały czas zyskuje popularność i na razie trend taki powinien się utrzymywać.

Android, choć bardzo lubiany, nie uchronił się także od pewnych problemów. Warto przypomnieć chociażby niedawne usunięcie z Android Marketu kilkudziesięciu złośliwych aplikacji. Niestety pobrane zostały one kilkaset tysięcy razy, co zmusiło Google do ich zdalnego usunięcia.

>>Czytaj także: Usługa synchronizacji muzyki w Androidzie uruchomiona przez hakerów

Sonda
Android będzie dalej zyskiwał popularność?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według nowego raportu ComScore, Android stał się najpopularniejszą platformą wykorzystywaną na smartfonach w Stanach Zjednoczonych. Pokonał tym samym Research In Motion znajdujące się z ponad 10-procentową przewagą przed Apple.

Takie wyniki nie są zaskoczeniem dla osób, które śledzą uważnie ostatnie wydarzenia w mobilnym świecie. Z raportu wyraźnie wynika, że podczas gdy platforma Google zyskała aż 7,7 punktu procentowego, to RIM poszybowało najmocniej w dół, tracąc aż 5,4 punktu procentowego.

Praktycznie bez zmian wyglądają natomiast udziały Apple, z kolei Microsoft traci 1,7 punktu procentowego. Warto jednak zaznaczyć, że badanie nie obejmuje niedawno ogłoszonego sojuszu Nokii i giganta z Redmond.

Fragment raportu ComScore
fot. ComScore - Fragment raportu ComScore
ComScore naświetliło nieco także zachowania użytkowników mobilnych urządzeń. Z raportu wynika między innymi, że coraz więcej osób korzysta z serwisów społecznościowych za pośrednictwem swoich smartfonów. Choć nie było to trudne do przewidzenia, warto zauważyć, że niemalejącą popularnością cieszą się także dobrze znane SMS-y.

>>Czytaj także: Trojan dla Androida podszywa się pod znaną aplikację


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ComScore