Azjatycki koncern Alibaba należący w 40% do Yahoo ujawnił słabe wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Spółka zajmuje się przede wszystkim rynkiem e-commerce.
reklama
Choć Yahoo pochwaliło się niedawno kwartalnym wzrostem sprzedaży, tego samego nie można powiedzieć o spółce Alibaba, w której amerykański koncern posiada 50% udziałów.
Alibaba.com odnotowała w pierwszym kwartale tego roku spadek zysków aż o jedną czwartą, jednak wciąż kończy początek roku na plusie. W ciągu ostatnich trzech miesięcy firma zarobiła 339,2 miliona juanów (53,8 miliona dolarów), natomiast w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 452,5 miliona juanów.
Choć wynik trudno uznać za zadowalający, analitycy pytani przez agencję Reuters przewidywali jeszcze większy spadek zysków chińskiego koncernu. Do Alibaba Group należą znane chińskie platformy e-commerce, w tym Taobao Mall oraz Taobao Marketplace, a pogarszające się wyniki oddalają perspektywę odkupienia udziałów firmy należących do Yahoo.
Poprawa kondycji azjatyckiego biznesu była również jednym z założeń planu restrukturyzacji przedstawionego niedawno przez firmę Yahoo. Amerykańska spółka również przechodzi trudny okres w związku z odpływem reklamodawców do wyszukiwarki Google oraz Facebooka. Jestem przekonany, że nie musimy odkrywać na nowo tego, kim jesteśmy - mówił niedawno Scott Thompson szefujący Yahoo. - Jednocześnie jestem w równym stopniu przekonany, że musimy na nowo odkryć przed użytkownikami nowe doznania związane z odwiedzaniem w różnym celu Yahoo każdego dnia.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|