Wakacje.pl i EasyGo.pl połączą siły i zachowując swoje marki na rynku będą działały pod wspólnym kierownictwem - poinformowali przedstawiciele firmy. Firmy zdecydowały się na połączenie, by wzmocnić sprzedaż i dynamikę rozwoju. Jak zapewniają przedstawiciele, do fuzji nie zostali zmuszeni przez kryzys.
- Większość biznesu spowolnienie gospodarcze traktuje jako sytuację kryzysową, w której z założenia się traci. My patrzymy na tzw. kryzys zupełnie inaczej. Nasze działania, nawet w tym okresie, generują wzrosty sprzedażowe. To szansa na rozwój i zwiększenie zysku dla obu zespołów – komentuje Mateusz Kazieczko, dotychczasowy prezes EasyGo.pl, a obecnie szef Rady Nadzorczej kierujący pracą połączonych zespołów.
EasyGo.pl zajmuje się doradztwem, konsultacją i pośrednictwem w sprzedaży zintegrowanych pakietów turystycznych. Firma współpracuje z ponad 60 największymi touroperatorami działającymi na terenie Polski, tworząc bazę ponad 1 500 000 ofert wyjazdowych. Wysokość sprzedaży usług turystycznych w roku 2008 sięgnęła progu 51 mln zł. Akcjonariuszami Easygo.pl jest 5 osób fizycznych będących założycielami spółki. Serwis EasyGo.pl zajmował w kwietniu br. 14 miejsce w Polsce w rankingu witryn turystycznych Megapanel z wynikiem 215 tys. użytkowników (real users).
Z kolei Wakacje.pl, to serwis, który funkcjonuje na polskim rynku e-turystyki już od 10 lat. Obecnie oferuje swoim klientom ponad 600 tysięcy różnych wyjazdów, wybranych z ofert największych 100 biur podróży w Polsce. Wynik sprzedaży usług turystycznych w roku 2008 wyniósł 93 mln zł. Akcjonariuszami Wakacje.pl są fundusze inwestycyjne, za którymi stoją m.in. Dariusz Wojdyga i Marek Dojnow. Serwis Wakacje.pl zajmował w kwietniu br. 13 miejsce w Polsce w rankingu witryn turystycznych Megapanel z wynikiem 233 tys. użytkowników (real users).
Jak wyjaśnił Dziennikowi Internautów Andrzej Glapiak z Easygo.pl. jest to typowa fuzja partnerska z połączeniem how-know, technologii, zasobów ludzkich i wartości majątkowych. Udziałowcami nowej spółki są dotychczasowi udziałowcy EasyGo.pl i Wakacje. Połączone firmy chcą przyjąć nazwę spółki (pod którą będą m.in. występowały w badaniu Megapanel), ale ta jeszcze nie została ustalona.
Oba portale dzięki fuzji połączyły ze sobą nie tylko doświadczenia i portfele, ale także zespoły sprzedażowe. Jeszcze przez kilka miesięcy będziemy pracować dwusystemowo, docierając wspólne procedury, ale wiem, że to tylko typowy okres przejściowy, a po asymilacji zbudujemy jeden wspólny i bardzo silny zespół sprzedażowy – podkreśla Michał Pilkiewicz, prezes Wakacje.pl oraz prezes połączonych spółek.
Dziennik Internautów dowiedział się, że w wyniku konsolidacji powstanie nowa spółka, w ktorej portfelu znajdą się m.in. dwie dotychczasowe marki (EasyGo.pl i Wakacje.pl) jako jej podstawowe znaki handlowe. W kolejnych etapach porfel ten będzie rozwijany i powiększany o kolejne brandy. - Czas powstania nowej spolki uwarunkowany jest m.in. czasem konsolidacji poszczególnych obszarów roboczych obu dotychczasowych spółek. Należy przy tym pamiętać, że dla obu podmiotów trwa obecnie szczyt sezonowy i proces konsolidacyjny nie może zakłócać tej nadrzędnej dla biznesu wartości. Szacunkwo, spodziewamy się, że okres pełnej konsolidacji potrwa do kilkanastu tygodni.
Nowy podmiot chce w przyszłym roku osiągnąć próg sprzedaży usług turystycznych w wysokości 200 mln zł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*