W pierwszym półroczu 2010 r. przychody ze sprzedaży reklam internetowych segmentu internet wzrosły o 46,3% (przy rynkowym wzroście wydatków na reklamę graficzną i e‐mail marketing o 21%). Ten dynamiczny wzrost przychodów był efektem znacznego zwiększenia (o 63,6%) sprzedaży reklam w drugim kwartale 2010 r.
reklama
Sprzedaż ogłoszeń w wortalach wzrosła w pierwszym półroczu 2010 r. o 0,9%. Niższe przychody z alokacji do działalności internetowej wpływów ze sprzedaży łączonej oferty ogłoszeniowej w prasie i internecie miały istotny wpływ na spowolnienie wzrostu tych przychodów.
W pierwszym półroczu 2010 r. przychody Trader.com (Polska) Sp. z o.o. wyniosły 9,2 mln zł i były wyższe o 10,8%. Spółka osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 1,2 mln zł. Przychody z działalności prasowej wyniosły 1,8 mln zł, a z działalności internetowej 7,4 mln zł.
W pierwszym półroczu 2010 r. zredukowane zostały koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (bez niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych) m.in. dzięki realizacji planu poprawy efektywności operacyjnej w grupie. Pomimo wzrostu o 6,7% wydatków na reklamę i reprezentację w drugim kwartale 2010 r. wartość tych wydatków w całym pierwszym półroczu 2010 r. udało się ograniczyć o 5,7%.
Serwisy tworzone w ramach Grupy Gazeta.pl zajmują wysokie pozycje w rankingach tematycznych. Według danych Megapanel PBI/Gemius za maj 2010 r. GazetaPraca.pl jest liderem kategorii Praca, a GazetaDom.pl jest liderem kategorii Budownictwo, nieruchomości. Serwisy informacyjne Gazeta.pl osiągnęły najwyższy zasięg w swej historii (m.in. z uwagi na ważne wydarzenia: tragedia smoleńska, powódź, wybory) i są na drugim miejscu w kategorii Informacje i publicystyka.
Na początku drugiego kwartału 2010 r. Agora podpisała komercyjną umowę partnerską z YouTube. Dzięki tej umowie Agora otrzyma udział w przychodach z reklam wyświetlanych w materiałach Agory umieszczonych w jej kanałach tematycznych na serwisie YouTube.
- Będziemy dalej pracować nad wzmacnianiem naszej oferty, poprzez projekty organiczne, strategiczne partnerstwa i akwizycje, i nad coraz skuteczniejszą monetyzacją naszych aktywów online. Nadal będziemy też pracować nad coraz skuteczniejszym wykorzystaniem synergii w ramach Grupy Agora, aby oferować naszym odbiorcom ciekawą ofertę treściową online. Jednym z naszych celów jest również dywersyfikacja bazy naszych przychodów z działalności online, stąd m.in. aktywność w obszarze reklamy efektywnościowej - tłumaczy Urszula Szwed-Strych, Dyrektor ds. PR Agora SA
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|