Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Media społecznościowe stały się popularne w stosunkowo krótkim czasie. Czynnikiem, który wyróżnia je od innych witryn, jest możliwość tworzenia własnych treści oraz zwiększania zaangażowania użytkowników. Jak umiejętnie zarządzać kontami swojej firmy? Najlepiej powierzyć to zadanie w ręce specjalistów. W tym przypadku mamy na myśli agencję social media. Pomaga ona markom wdrożyć podstawowe zasady, które obowiązują w mediach społecznościowych i wpływają na widoczność firmy w sieci. Niewiele osób wie, jak działają takie agencje. Postanowiliśmy zatem, że w poniższym artykule trochę Ci to przybliżymy.

agencja social media szczecin

Kompleksowa obsługa marketingowa

Agencja social media może zająć się marketingiem Twojej firmy kompleksowo. Zadba o przygotowanie treści na social media (teksty + grafiki), skonfiguruje reklamy na Facebooku i Instagramie,  zajmie się szatą graficzną, poprowadzi bloga firmowego, zaprojektuje stronę internetową, przygotuje sesję zdjęciową czy obrobi materiały video. Dobra agencja powinna rozwiązywać problemy klientów. Korzystania z usług agencji marketingowych jest znacznie tańsze oraz korzystniejsze niż utrzymanie stanowiska specjalisty ds. marketingu.

Sytuacje awaryjne

Jakie problemy muszą rozwiązywać agencje social media w swojej pracy? Zdaje się, że najczęstszym z nich jest komunikat „błąd- spróbuj później”. Pojawia się on przeważnie wtedy, gdy użytkownik wykona zbyt dużą aktywność w stosunku do wskaźnika zaufania. Wtedy dana platforma nakłada tak zwane „session blocki”, czyli ograniczenia na konkretną sesję logowania.

Drugą istotną awarią, z punktu widzenia firmy zajmującej się mediami społecznościowymi, są  tak zwane „shadowbany”. Jest to nic innego jak ograniczenie widoczności profilu pod konkretnymi hasztagami.

Stały kontakt z klientem

Praca w agencji social media wymaga stałego kontaktu z klientem. Ważne jest by na bieżąco odpowiadać na jego pytania, doradzać, informować go o najlepszych rozwiązaniach dla firmy oraz raportować wyniki uzyskane w ramach prowadzonych kampanii. Agencja social media często pomaga też w sytuacjach awaryjnych. Od czasu do czasu pojawiają się trudności związane z funkcjonowaniem platform. Wtedy specjaliści dzielą się swoją wiedzą i pokazują sposoby na rozwiązanie problemu.

Szkolenia

Szkolenia z zakresu funkcjonowania social mediów są nieodłącznym elementem pracy każdej agencji. Istotna jest także bieżąca obserwacja dobrych i złych praktyk w prowadzeniu profilu marki. Dlaczego tak ważne jest aktywne uczestniczenie w szkoleniach? Każdy specjalista do spraw mediów społecznościowych powinien znać między innymi, aktualne limity poszczególnych funkcji, nowe dogodności, czy zmiany w strukturze platform. Tylko taka wiedza pomoże mu lepiej wykonywać swoje obowiązki.

Co agencja social media robi w „wolnych chwilach”?

Odpowiedź jest prosta- tworzy audyty profili w taki sposób, aby pozytywnie wpłynąć na ich pozycjonowanie w wyszukiwarce. Na czym to polega? Agencja social media doradza, co można poprawić na profilu firmy. Poza tym opracowuje ona również plany wpisów na poszczególnych platformach i publikuje je według ustalonego wcześniej harmonogramu. W zależności od preferencji klienta, agencje mogą podjąć się też obsługi postów sponsorowanych.

Współpraca kluczem do sukcesu

W działaniach podejmowanych przez agencję social media najważniejsza jest współpraca.  Mamy na myśli ścisłą kooperację, która polega na tym, że na przykład nad jednym postem kontrolę sprawuje kilka osób. Każdy specjalista odpowiada wtedy za ściśle określone zadanie- jeden za treść, drugi za grafikę. Nad całym projektem czuwa jeszcze osoba, która jest odpowiedzialna za finalną ocenę wykonanej pracy. Daje ona wskazówki do wprowadzenia ewentualnych poprawek, które są niezbędne do właściwego odbioru treści. Dlaczego nad jednym postem nie pracuje jedna osoba? Działania w social mediach to znacznie więcej niż tylko wrzucanie zdjęć, czy napisanie kilku postów. To także zarządzanie kontem, płatnymi reklamami i przede wszystkim opracowywanie strategii. Dlatego niezbędna jest praca całego sztabu ludzi, między innymi doświadczonego analityka, copywritera oraz grafika. Pamiętaj- doświadczony zespół pracuje na Twój sukces.

Więc jak funkcjonuje agencja social media?

Praca w agencji social media jest wymagająca. Specjaliści stale muszą podnosić swoje kompetencje w zakresie mediów społecznościowych, by móc zapewnić klientom najlepszą obsługę i być na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Działania takiej firmy opierają się zarówno na umiejętnościach technicznych, jak i komunikacyjnych, takich jak na przykład bliski kontakt z klientem, czy praca w zespole.

Chcesz umiejętnie zarządzać kontem Twojej firmy? Napisz do nas! Agencja Rise Up jest zgranym zespołem, złożonym ze specjalistów, którzy w social mediach czują się jak ryba w wodzie. Mamy doświadczenie w docieraniu do odpowiednich użytkowników w mediach społecznościowych i angażowaniu ich do działania. Potrafimy budować pozytywny wizerunek marki i jej lojalną społeczność. Chętnie zajmiemy się także tworzeniem atrakcyjnych treści i doborem reklam dla Twojej grupy docelowej klientów.

Grzegorz Maksel
właściciel agencji Rise UP

www.riseupagencja.pl
biuro@riseupagencja.pl 
tel. 730-061-041

 

Fot. Pixabay


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag social mediatag agencja social media