Kluczowym elementem w tworzeniu reklamy jest takie dobranie elementów, aby nie tylko dobrze opisywały produkt i/lub usługę, ale przyciągały wzrok i wyróżniały reklamę spośród pozostałych. Jak zatem stworzyć skuteczną kampanię promocyjną, mając do dyspozycji kwadrat o boku 125 pikseli?
Dotychczas przy udzielaniu odpowiedzi, kierowano się przede wszystkim doświadczeniem i intuicją. Teraz jednak AdTaily udostępniło testy użyteczności i badania eyetracking swoich reklam, by ułatwić wydawcom i reklamodawcom korzystanie z tej formy reklamowej.
Użytkownikom zostały zaprezentowane zrzuty ekranu 20 witryn internetowych zawierających różne narzędzia reklamowe. Reklamy różniły się konstrukcją, położeniem w obrębie strony, wielkością i szatą graficzną. Dzięki zgromadzonym danym (średni czas skupienia wzroku na danym elemencie, liczba użytkowników, którzy zauważyli element, liczbą ponownych spojrzeń) badanie potwierdziło skuteczność widgetu AdTaily w stosunku do innych form reklamowych (tradycyjne banery, linki sponsorowane). W porównaniu do narzędzia Google AdSense, zauważanego przez średnio 7,8 na 20 użytkowników, widget AdTaily był zauważany średnio przez 9 na 20 badanych – twierdzi AdTaily.
Najskuteczniejsze w przyciąganiu uwagi okazały się wezwania do działania, w szczególności te odwołujące się do tematów życia prywatnego. Bardzo podobnie działa przedstawienie ludzkiej twarzy lub całego ciała, nie mówiąc już o nagości. W równie efektywny sposób działają reklamy, na które składają się zapytania. Przygotowując reklamę, warto zatem pamiętać, że największą uwagę przyciągają te banery, które zawierają tekst.
Polecamy:
Praca w IT
|
Tanie loty
|
Bukmacherzy
|
Multilac Baby
|
REMÉ kolagen do picia
Wirtualne biura w Warszawie
Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.
|
|
|
|
|
|
Stopka:
© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.