W styczniu odbyły się BETT SHOW 2012 w Londynie. To największe wydarzenie dotyczące technologii edukacyjnych w Europie. Tegoroczna edycja przyniosła zapowiedź kolejnych nowinek z branży. Ponieważ ogrom tego, co można było zobaczyć, jest w zasadzie nie do opisania, postaraliśmy się o to, żeby wyznaczyć trendy i tendencje, jakie czekają branżę edukacyjną w 2012 roku.
1. Grywalizacja – nauka za pomocą gier komputerowych
Każdy materiał do nauczenia się można już przedstawić za pomocą gry - czy to chodzi o naukę języków czy matematyki. Zawsze zamiast testów możemy dać uczniom pograć w grę, zdobywać odznaczenia zamiast ocen, ścigać się z rówieśnikami. Dzięki temu uczniowie, grając na komputerze, będą przygotowywać się do klasówki lub odrabiać zadanie domowe.
2. Ultrabooki – jeszcze fajniejsze notebooki
Po raz pierwszy dla edukacji zaproponowano ultrabooki. Są to ultralekkie, ultracienkie komputery. Mają też istotną zaletę dla edukacji – mogą pracować na baterii do 7-8 godzin, co pozwala na wykorzystanie ich w codziennych zastosowaniach w klasie. Są przy tym znacznie szybsze i wydajniejsze od netbooków.
3. Aplikacje mobilne
Coraz więcej uczniów ma smartfony. Trudno, by tej okazji nie wykorzystali projektanci aplikacji. Jak grzyby po deszczy wyrosły nie tylko aplikacje do indywidualnej nauki, np. powtarzania słówek z języka obcego, ale także do nauki w klasie, np. pomiarów fizycznych.
4. iPady i tablety jako mobilne pracownie
Jak co roku, uwagę przyciągało stoisko firmy Apple, gdzie pełni pasji pracownicy prezentowali, jak można wykorzystać iPada w szkole, na przykład do tworzenia filmów, muzyki oraz przeszukiwania internetu. Prezentowano też urządzenia, dzięki którym w małą szafkę włożyć i naładować można kilkanaście takich urządzeń.
5. Tworzenie animacji komputerowych i gier przez uczniów
Okazuje się, że tworzenie animacji i gier może być proste. Na tyle proste, że nawet młodzież może się tym zainteresować. Możliwe jest składanie prostych animacji, programów, a nawet gier. Umożliwiają to specjalne programy do zainstalowania na każdym komputerze. Prezentowano też gadżety, dzięki którym ilustracje i zabawki można łatwo zamienić w animowane filmy.
6. Stoły dotykowe
Płaskie, dotykowe powierzchnie osiągnęły cenę akceptowalną przez szkoły. Pierwsze zastosowania można zacząć już u 3-latków. Niskie stoliki z kolorowymi grami przyciągały tłumy nauczycieli. Te większe można zastosować do dowolnych prezentacji dla starszych uczniów.
7. Nauka WF z komputerem
Tłumy nauczycieli znalazły się też na prezentacjach mat interaktywnych, które fenomenalnie sprawdzają się do ćwiczenia fitness i tańca dla młodzieży. Wciąż jednak trudno znaleźć zastosowanie dla całej klasy na WF, bez konieczności kupowania kilkunastu urządzeń.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|