Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

5 kroków do zwiększenia dochodu ze strony

21-08-2018, 21:30

Wydawcy treści internetowych zmagają się z coraz większą liczbą ograniczeń, które znacząco wpływają na przychody z reklam. Wyzwania wiążą się m.in. z wejściem w życie Coalition for Better Ads, GDPR (RODO), dynamizmem reklam mobilnych czy zrównoważonym zakupem multimediów. Poniższy artykuł przedstawia 5 kroków, dzięki którym strona uzyska wyższy współczynnik monetyzacji.

1. Analiza miejsca docelowego

W celu zmaksymalizowania przychodów z reklam, wydawcy muszą przeprowadzić analizę na poziomie miejsca docelowego, mierząc skutecznie wartość każdej jednostki reklamowej. Na podstawie tych wyników, można utworzyć nowy szablon, a następnie przetestować i zmieniać rozmiary oraz typy obszarów reklamowych. Ten sposób, umożliwia lepsze dobranie treści reklamowych na stronę.

2. Angażujące treści

Wartościowa i przyciągająca uwagę treść nigdy nie była tak znacząca jak teraz. Dzięki narzędziom modelu programmatic, reklamodawcy mogą mierzyć zwrot z inwestycji, jak nigdy dotąd. W ten sposób można przeanalizować dane i stawki dla tych najbardziej zaangażowanych użytkowników. W końcu Internauci odwiedzają strony w poszukiwaniu treści, m.in. artykułów, obrazów czy filmów. Im większe zaangażowanie odwiedzającego, tym wyższy poziom uwagi. Należy pamiętać, że przyciągnięcie ich uwagi jest kluczowe, dlatego coraz większa liczba wydawców większość swoich zasobów inwestuje w treści.

3. Codzienna analiza i zarządzanie

Aby zmaksymalizować przychody z reklam, wydawcy muszą porządkować i optymalizować dane reklamowe na bieżąco. Następnie, gdy dane są klarowne, wydawcy powinni rozeznać się w potencjalne reklamowym analizowanych danych i podjąć odpowiednie działania. Mogą one obejmować modyfikację zasad emisji, dostosowanie priorytetowych wartości CPM w systemach SSP, czy po prostu skontaktowanie się z odpowiednimi sieciami.

4. Wybór sieci i aktywna współpraca

Większość wydawców otrzymuje każdego tygodnia oferty wielu sieci reklamowych, płatnych widżetów czy narzędzi do zarabiania, bez wyraźnej rekomendacji, który z nich należy wypróbować. Niezwykle istotne jest, aby na podstawie konkretnych faktów mądrze dobrać partnerów. Należy porównać oferty wszystkich sieci oraz rozpocząć negocjacje, aby otrzymać jak najlepsze warunki. A co najważniejsze, aktywnie i przyjacielsko zarządzać relacją.

5. Zrównoważenie dochodów

Mimo tego, że wydawcy prowadzą aktywną działalność SEO, to ograniczona przestrzeń na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania powoduje, że nie wszyscy znajdą tam miejsce. Ostatni rok pokazał, że ruch sieci społecznościowej Facebooka jest również ograniczony ze względu na niski i spadający zasięg organiczny. Aby utrzymać ruch i stale rozwijać witrynę wydawcy muszą za niego płacić. Niektórzy z nich wykorzystują zaawansowane pomiary oraz tracking aby zrównoważyć koszty i przychody z ruchu. W ten sposób, witryna może uzyskać wysoki współczynnik odwiedzających bez utraty zysków.

Wyzwania związane ze sprzedażą powierzchni w modelu programmatic wymagają dużego nakładu pracy każdego dnia, konkretnych rozwiązań technologicznych, a także wykwalifikowanych pracowników. Jeżeli monetyzacja zostanie przeprowadzona w należyty sposób, to przychody z reklam mogą znacząco wzrosnąć, często nawet dwukrotnie. Jednakże wydawcy muszą skoncentrować uwagę na swoich serwisach. Powyższe kroki to zaledwie kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę aby przyciągnąć reklamodawców.

Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Czytaj także: RODO puka do drzwi. Akredytowany kurs inspektora ochrony danych (IOD). Recenzja oraz sprawdź zapisy na najbliższe akredytowane kursy IOD >>


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR