Chcąc otworzyć pizzerię, trzeba przede wszystkim znaleźć dla siebie odpowiedni lokal, załatwić wszystkie formalności i zadbać o odpowiednią obsługę. Jak się jednak okazuje, jest to dopiero początek na drodze do posiadania dobrze prosperującego biznesu. Żeby wszystko poszło tak, jak się tego oczekuje, trzeba dowiedzieć się, jakie są najpopularniejsze popełniane przez właścicieli takich lokalów błędy. Pozwoli to je wyeliminować i stworzyć bardziej konkurencyjny biznes.
Chcąc otworzyć pizzerię, trzeba przede wszystkim znaleźć dla siebie odpowiedni lokal, załatwić wszystkie formalności i zadbać o odpowiednią obsługę. Jak się jednak okazuje, jest to dopiero początek na drodze do posiadania dobrze prosperującego biznesu. Żeby wszystko poszło tak, jak się tego oczekuje, trzeba dowiedzieć się, jakie są najpopularniejsze popełniane przez właścicieli takich lokalów błędy. Pozwoli to je wyeliminować i stworzyć bardziej konkurencyjny biznes.
Jeśli chce się prowadzić naprawdę dobrą pizzerię, do której przyjeżdżać będą nie tylko okoliczni mieszkańcy, lecz również osoby z dalej położonych miejscowości, trzeba wiedzieć, jakich błędów nie popełniać. Prowadzenie takiego lokalu gastronomicznego to naprawdę duże wyzwanie i łatwo o błąd dosłownie na każdym polu. Jakie są jednak główne grzechy popełniane świadomie lub też zupełnie przypadkiem przez osoby prowadzące takie biznesy?
Nie da się ukryć, że zdecydowanie najczęściej popełnianym błędem jest oszczędzanie na półproduktach wykorzystywanych do robienia pizz. Jak wiadomo, każdy chce zarobić możliwie jak najwięcej, a z tego powodu kupuje się produkty do pizzy możliwie najtaniej. Wiedzieć jednak trzeba, że takie cięcie kosztów na podstawowych produktach może prowadzić do obniżenia jakości dań. Doskonałym tego przykładem jest ser, czyli najważniejszy produkt wykorzystywany do robienia pizzy. Często restauratorzy wybierają produkty seropodobne, które nie tylko nie smakują zbyt dobrze, lecz również nie posiadają odpowiedniej konsystencji.
Kolejnym często popełnianym grzechem jest tworzenie zbyt tłustej pizzy. Nie tylko nie smakuje ona tak, jak powinna, lecz również samo jej jedzenie nie jest zbyt przyjemne. Nadmiar tłuszczu wynika przede wszystkim z kiepskiej jakości wędlin używanych do robienia pizzy.
Trzecim w kolejności błędem jest za długi czas oczekiwania na pizzę. Jest to danie stosunkowo proste, które robi się dość szybko. Jeśli więc klient musi na swoje zamówienie czekać dłużej niż pół godziny, jest to bardzo niekorzystna sytuacja dla lokalu.
Wśród błędów koniecznie wymienić trzeba również nieprofesjonalną obsługę. Klienci dużą wagę przykładają do tego, jakie podejście o nich maja kelnerzy czy managerowie restauracji. Takie błędy jak mylenie zamówień, ignorowanie próśb czy zażaleń, a także niesympatyczna postawa mogą się negatywnie odbić na opiniach, a tym samym ruchu.
Wiele osób wśród grzechów pizzerii wymienia także nieciekawą, mało atrakcyjną ofertę i brak promocji.
Jak widać prowadzenie pizzerii to naprawdę bardzo poważna sprawa, a często popełniane błędy mogą mieć kolosalne znaczenie dla rentowności i popularności lokalu. Jak się jednak okazuje, wiele z nich można łatwo uniknąć stosując system POS dla pizzerii od GoPOS.
POS, czyli Point of Sale to system informatyczny opierający się na połączeniu czytników używanych do wprowadzania zamówień z terminalem. Dzięki takiemu systemowi obsługa zamówień jest znacznie szybsza i efektywniejsza, a także w pełni zautomatyzowana. Co to konkretnie daje? Przede wszystkim skraca czas realizacji zamówienia, daje możliwość zmaksymalizowania kosztów, więc nie trzeba oszczędzać na produktach, a pracownicy mają mniejszą ilość zadań na głowie, co sprzyja poprawieniu jakości obsługi. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że dzięki takiemu systemowi łatwiej zapanować nad ofertą, ponieważ jest on w stanie wskazać pozycje cieszące się dużą i nieco mniejszą popularnością.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|