Za naszego życia upowszechni się telewizja cyfrowa, ale kolejne pokolenie może sięgać po tzw. UHDTV, czyli telewizję ultrawysokiej rozdzielczości. Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) opracował już standard czy też dokładniej - rekomendację dotyczącą tej telewizji przyszłości.
Żyjemy na przełomie telewizji analogowej i cyfrowej, ale wielu z nas pamięta jeszcze telewizory czarno-białe. Trzeba ponadto wiedzieć, że nowoczesna telewizja zmierza w stronę tzw. UHDTV, czyli telewizji w ultrawysokiej rozdzielczości. Wczoraj ogłoszona została rekomendacja w tej sprawie wypracowana przez sektor radiokomunikacji ITU (ITU-R) w ramach 6 Grupy Studyjnej. Teraz dokument będzie przekazany innym organom i regulatorom do akceptacji.
Rekomendacja ITU mówi o dwóch poziomach UHDTV. Pierwszy z nich ma wprowadzać na ekrany obraz o rozdzielczości odpowiadającej ok. 8 megapikselom. Dzisiejsze rozwiązania HDTV oferują rozdzielczość 1-2 megapikseli. Docelowo UHDTV ma oferować obraz o rozdzielczości odpowiadającej 32 megapikselom. Te dwa systemy są czasem określane mianem "4K" oraz "8K".
Wyższej rozdzielczości obrazu ma oczywiście towarzyszyć wyższa wierność kolorów oraz częstsze odświeżanie obrazu. Przedstawiciele ITU przy okazji wydania rekomendacji przekonują, że to naprawdę historyczny moment. Niektórzy z nich oglądali już obrazy na urządzeniach odpowiadających systemowi "8K" i twierdzą, że jest to absolutnie oszołamiające. Musimy im wierzyć na słowo.
Z czasem ITU będzie musiała wymyślić jakieś nowe nazewnictwo. W przygotowaniu jest "ultra-wysoka" rozdzielczość dla telewizji, a co będzie następne? Może hiper-ultra-wysoka (HUHDTV), a potem super-hiper-ultra-wysoka (SHUHDTV)?
W tej chwili szykuje się etap "ultra-wysoki", a ITU przygotowała w związku z tym film promocyjno-edukacyjny.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|