Szalenie optymistyczne prognozy dla usług umożliwiających subskrypcję muzyki.
reklama
Niedawno wspominaliśmy o milionie płacących użytkowników Spotify, co jest świetnym wynikiem dla usługi działającej zaledwie w kilku europejskich krajach. Prognozy na przyszłość są jednak znacznie lepsze.
Business Insider cytuje badanie ABI, według którego liczba subskrybentów muzyki ma w 2016 roku oscylować w granicach 161 milionów użytkowników. Dla porównania, obecnie za tego typu usługi płaci tylko 6 milionów osób.
Działające wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych Rhapsody, obecne w sieci już niemal od 10 lat, może pochwalić się wyłącznie 750 tys. subskrybentów. Wspomniane wcześniej Spotify poza milionem płacących użytkowników obsługuje także ponad 10 milionów internautów, którzy wybierają wersję programu opatrzoną reklamami.
Na pierwszy rzut oka nie wydaje się więc, że tego typu usługi w niedalekiej przyszłości staną się szczególnie popularne. ABI zwraca jednak uwagę na kilka faktów, które mają taką sytuację zmienić. Jest to między innymi popularyzacja smartfonów, coraz łatwiejszy dostęp do internetu w azjatyckich krajach (głównie Chinach i Indiach), a także tańszy transfer danych u operatorów komórkowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|