iAd rewolucją w reklamie?

30-03-2010, 07:41

Kilka dni po premierze iPada Steve Jobs zaprezentuje także iAd. To ważna odsłona walki z Google na rynku reklamy mobilnej. Która z firm wygra to starcie?

Początek kwietnia upłynie zapewne pod znakiem Apple. Firma nie tylko wprowadzi do sprzedaży długo oczekiwanego iPada, ale przedstawi także swój inny produkt - iAd. Bardziej wirtualny od tabletu, mający jednak przynieść bardzo realne przychody. Online Media Daily informuje, że 7 kwietnia firma Steve'a Jobsa zamierza pokazać system mobilnej reklamy. Przedstawiciele Apple określili go jako "rewolucyjny".

>> Czytaj także: Zabrakło iPadów?

Powstanie systemu iAd to zapewne konsekwencja przejęcia przez Apple firmy Quattro Wireless zajmującej się reklamą mobilną. Do transakcji doszło na początku stycznia br., jej wartość to 250 milionów dolarów. Kwotę trzykrotnie większą chce zapłacić Google za AdMob. Firma z Mountain View czeka jednak na zgodę władz na akwizycję.

Sonda
Chciałbyś/-ałabyś mieć możliwość blokowania reklam w swoim smartfonie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Dla obu firm wejście w reklamę mobilną jest ogromną szansą na dywersyfikację swoich przychodów. W przypadku Apple sytuacja wygląda na starcie jednak lepiej - firma zarabia bowiem nie tylko na sprzedaży gadżetów i komputerów, ale także na sklepach iTunes i App Store. Google ma właściwie jedno źródło przychodów - reklamę w wyszukiwarce.

Rynek reklam w telefonach komórkowych ma osiągnąć w tym roku wartość 311 milionów dolarów i wzrosnąć do 409 w przyszłym. Kwoty te nie wydają się być wysokie, jednak trzeba pamiętać, że rynek jest na samym początku swojej drogi. I to jest dodatkowy bodziec, który pcha obie firmy do rywalizacji - walka toczy się bowiem także o to, jaki model zostanie przyjęty i komu jako pierwszemu uda się zaistnieć w świadomości reklamodawców. Bliżej realizacji tego celu wydaje się być Apple.

Niewiadomą pozostają także reakcje klientów - nie od dzisiaj wiadomo, że reklamy nie są tym elementem życia większości osób, który ekscytuje. Blokowanie przekazów marketingowych w przeglądarkach jest zjawiskiem całkiem powszechnym. Czy podobnie rzecz będzie się miała z telefonami komórkowymi? Apple także jest w tej lepszej sytuacji, że jej marka jest bardzo silna i raczej nie kojarzy się z monopolem, jak to jest w przypadku Google.


Źródło: Online Media Daily, Dziennik Internautów
Tematy pokrewne:  

tag Quattro Wirelesstag IADtag Googletag Appletag AdMob
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930