Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zewnętrzny zespół sprzedażowy - kiedy się na niego zdecydować?

27-01-2020, 09:52

Obecny trend na outsourcing usług nie ominął także działu handlowego. Zewnętrzny zespół sprzedażowy może przyczynić się do wzrostu wyników firmy i poprawić jej wizerunek wśród klientów. Jak się okazuje, outsourcing sprzedaży i wynajem Agentów Handlowych jest coraz bardziej opłacalny, aniżeli rozbudowa własnego działu.

1. Czym jest zespół sprzedażowy?

2. Kto korzysta z zespołów sprzedażowych

zespół sprzedażowy

Czym jest zespół sprzedażowy?

Obecnie rola przedstawicieli handlowych maleje. Ich zapotrzebowanie na rynku jest znacznie mniejsze niż kilka lat temu. Wpływ na to ma zmieniający się model współpracy, jak i sam charakter sprzedaży. Dzisiaj liczy się przede wszystkim technologia, zarządzanie informacją oraz współpraca z systemami klienta.

Zewnętrzny zespół sprzedażowy to wsparcie oraz doradztwo każdej firmy, która potrzebuje działu handlowego oraz przedstawicieli. System ten opiera się przede wszystkim na dedykowanych Agentach Handlowych, którzy odpowiedzialni są między innymi za realizację wszelkich działań promocyjnych.

Ponadto outsourcing sprzedaży zwolni nas z obowiązku dbania o asortyment w danej firmie, montaż elementów POS i sprawdzanie przebiegu promocji. Tak szeroki zakres działań zdejmuje z naszych barków odpowiedzialność za sprzedaż.

Dzięki temu nie będziemy musieli zatrudniać dodatkowych dedykowanym ku temu osób. Zewnętrzne współdzielone zespoły sprzedaży to gwarancja, że obowiązkami zajmą się wyłącznie wykwalifikowani ludzie, którym żadne zadanie nie jest straszne.

Kto korzysta z zespołów sprzedażowych?

To nieprawda, że z zespołów sprzedażowych najlepiej wychodzą tylko duże firmy. Również mniejsze przedsiębiorstwa poczują ulgę po skorzystaniu z outsourcingowych usług handlowych.

Zewnętrzne współdzielone zespoły sprzedaży pomogą w małym i średnim firmom w skutecznej obsłudze klienta. Jest to dobra opcja przede wszystkim dla przedsiębiorstw, które dopiero stawiają pierwsze kroki i nie mają jeszcze doświadczenia w budowani, jak i w zarządzaniu zespołem sprzedaży. W wielu takich przypadkach outsourcing może okazać się znacznie bardziej ekonomiczny.

W przypadku dużych firm zespół sprzedażowy będzie działać podobnie. Dzięki niemu przedsiębiorstwo może ograniczyć koszty dystrybucji i wprowadzić restrukturyzację obsługi sprzedażowej.

Nie zapominajmy także o jednej z największych zalet, jaką może nam zaoferować wyłącznie zewnętrzny zespół sprzedaży. Jest to przede wszystkim wiedza oraz doświadczenie Agentów Handlowych. Nierzadko pracowali oni w wielu organizacjach na różnych rynkach. Niekiedy tego rodzaju informacje mogą być inspiracją dla naszego biznesu i otworzenia go na szersze możliwości.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag zespół sprzedażowytag outsourcing