Trudno sobie wyobrazić sklep internetowy, który ma sprzedawać produkty bez odpowiednich zdjęć. Prezentacja produktu w Internecie to bowiem już połowa sukcesu. To właśnie fotografia sprawia, że klienci mogą z przyjemnością oglądać ofertę sklepu, zainteresować się danym produktem i dokonać zakupu. Czym charakteryzują się zdjęcia produktowe ecommerce i dlaczego odgrywają kluczową rolę w sprzedaży Internetowej?
Czym jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa to zdjęcia, których zadaniem jest zaprezentowanie przedmiotów sprzedaży w najbardziej rzeczywisty sposób, bez przerysowań, cieni i zbędnych ulepszeń. Jednocześnie fotografie te mają prezentować produkty w jak najlepszym świetle, tym samym zachęcając klienta do dokonania zakupu.
Odpowiednia prezentacja produktu
Skoro zdjęcia produktowe mają za zadanie zwiększyć ilość osób zainteresowanych kupnem danego towaru, konieczne jest przedstawienie produktu w taki sposób, by w pełni zaprezentować jego cechy, zwłaszcza te, które z punktu widzenia użytkownika będą najbardziej istotne. Jednocześnie warto też wyeksponować elementy wyróżniające produkt na tle innych.
Oczekiwania konsumenta
Jak wynika z badań, konsumenci oczekują realistycznego pokazania produktu. Chcą, by wydawał się niemal fizycznie doświadczalny – dzięki temu zakupy w Internecie w dużej mierze będą mogły zastąpić tradycyjne chodzenie po sklepach. Istotnymi elementami, które mają wpływ na zdjęcia produktowe to dobrze dobrane światło i kolor, który powinien być jak najbardziej zbliżony do rzeczywistego, a także retusz niewielkich niedoskonałości, które mogłyby mieć negatywny wpływ na ocenę danego produktu.
Dlaczego fotografia produktowa jest ważna?
Zdjęcia są jedną z pierwszych rzeczy, które zwracają uwagę przy odwiedzaniu strony internetowej – to właśnie fotografie produktów znajdujących się w ofercie powinny od razu przyciągnąć wzrok klienta. Nieraz zdarza się, że to właśnie niewyraźne lub niekorzystne zdjęcia potrafią odwieść klienta od dokonania zakupu, z drugiej strony bywa też, że właśnie dzięki jak najlepszej prezentacji towaru na fotografii można zwiększyć popyt. Niezwykle ważne jest więc, by zdjęcia umieszczone w Internecie były jak najlepiej wykonane, co tym pozwoli wygenerować możliwie najwyższe zyski.
Kolejne zalety zdjęć produktowych
To jednak nie wszystko. Odpowiedni przekaz wizualny pozwala także na zwiększenie atrakcyjności całego sklepu, a także wyróżnienie się na tle konkurencji. Odwiedzający stronę, który zobaczy wysokiej jakości zdjęcia, prawdopodobnie zostanie na niej dłużej i dokona zakupu. Profesjonalnie wykonane zdjęcia produktowe pozwolą jednak nie tylko przyciągnąć nowych klientów, ale także zatrzymać ich na dłużej. Osoba, która raz kupiła produkt z danej strony Internetowej, będzie miała pewność, że zdjęcia zamieszczonych towarów w pełni oddają ich realny wygląd. Tym samym istnieje spora szansa, że taki klient odwiedzi stronę po raz kolejny. Dobre zdjęcia produktowe to również sposób na zmniejszenie kosztu obsługi posprzedażowej, a także zredukowanie liczby zapytań związanych z cechami produktu. Umożliwią także zmniejszenie listy reklamacji wynikających z tego, że dany produkt nie zaspokoił oczekiwań danego klienta – dzięki zdjęciom oddającym rzeczywistość, klienci będą wiedzieć, czego spodziewać się po zakupionych towarach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|