Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy potentat na rynku wyszukiwania będzie chciał wykorzystać swoją silną pozycję, by wygrać z konkurencją? Ponieważ pojawiły się takie obawy, planowaną przez Google akwizycję badają amerykańskie władze.

robot sprzątający

reklama


Na początku lipca Dziennik Internautów podał informację o planowanym przez Google zakupie firmy ITA Software dostarczającej oprogramowanie dla linii lotniczych. Liczy ona, że dzięki temu zaistnieje na rynku sprzedaży biletów lotniczych. I to pomimo dużej konkurencji. Google chce stworzyć system, który w sposób bardziej kompleksowy, ale i łatwiejszy, znajdzie odpowiednie połączenia lotnicze.

>> Czytaj więcej: Bilet lotniczy zarezerwuj z Google

Sonda
Gdzie kupujesz bilety lotnicze?
  • przez internet
  • w tradycyjnym biurze podróży
  • nie podróżuję samolotami
wyniki  komentarze

Wartą 700 mln dolarów transakcję pod lupę wzięły już amerykański Departament Sprawiedliwości oraz Federalna Komisja Handlu. Według agencji Reuters istnieją poważne obawy, czy Google nie zechce wykorzystać swojej mocnej pozycji na rynku wyszukiwań, by wygrać z konkurencją.

Jak miałoby to wyglądać? Najpierw stworzony by został serwis, którego podstawą byłoby oprogramowanie ITA Software. Następnie Google mogłaby wykorzystać swoją wyszukiwarkę, by internautów przekierować do własnej strony zamiast do konkurencji. Kilka firm, łącznie z Microsoftem, miało już w tej sprawie interweniować w Departamencie Sprawiedliwości. Dara Khosrowshahi, dyrektor generalny firmy Expedia, potwierdził przekazanie swoich obaw amerykańskim władzom.

Gdyby władze uznały, że akwizycja może zagrozić konkurencji na rynku i doprowadzić do powstania monopolu, istnieje możliwość jej zablokowania. Można oczekiwać, że postępowanie wyjaśniające rozpocznie także Komisja Europejska.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *