Nowy model sprzedaży usług kurierskich sklepom internetowym, oparty o ideę zakupów grupowych, stworzyły firmy IAI S.A. i DPD Polska sp. z o.o. Dzięki usłudze nawet bardzo mały e-sklep ma mieć możliwość oferowania przesyłek kurierskich w cenie i jakości dorównującej potentatom na rynku.
reklama
Zazwyczaj sprzedawcy internetowi muszą sami negocjować ceny przesyłek w firmach kurierskich lub u brokerów tych usług. Nigdy nie mogą być pewni, czy uzyskane przez nich ceny są atrakcyjne. Poważnym problemem jest stosunkowo wysoka cena przesyłek kurierskich dla małych i średnich sklepów, gdyż cena przesyłek maleje wraz z wolumenem i staje się atrakcyjna dopiero powyżej kilkudziesięciu paczek wysyłanych miesięcznie. Poniżej tej liczby opłacalną opcją jest Poczta Polska, która wymaga od klientów stania w kolejkach.
IAI i DPD skupiły się na rozwiązaniu tego problemu, budując jedną usługę. Celem stało się dostarczenie najlepszych usług kurierskich w cenach, które będą atrakcyjne dla sklepów oraz ich klientów przy jednoczesnym zredukowaniu formalności.
Klienci IAI nie muszą podpisywać dodatkowej umowy czy opłacać dodatkowych faktur od firmy kurierskiej. Cały system przesyłek zorganizowany jest bezpośrednio na platformie IAI-Shop.com. Wystarczy kliknąć w odpowiednią opcję, aby zacząć korzystać z DPD by IAI oraz oferować w sklepie – od pierwszego dnia po aktywacji – przesyłki kopertowe już za 12 zł netto, a paczki do 3 kg – za 13 zł netto (plus opłata paliwowa). Pobrania – bez względu na rodzaj przesyłki – to dodatkowy wydatek w kwocie 3 zł.
Klienci IAI, po zarejestrowaniu zamówienia DPD, po prostu klikają na opcję wygenerowania dokumentu przewozowego, co tworzy wydruk adresu pomocniczego, od razu z nadanym numerem przesyłki. Potem wystarczy zadzwonić na infolinię DPD, która wyśle kuriera po przesyłkę. Opłata za przesyłkę zostanie doliczona do faktury za użytkowanie platformy IAI-Shop.com. Pieniądze za pobrania zostaną przekazane do wypłaty na wskazane przez sklep konto.
Oszczędności na cenach przesyłek nie muszą być jedyną korzyścią. Zautomatyzowane rozliczanie powinno zaoszczędzić czas i zminimalizować straty sklepów wynikające z błędnych dostarczeń zakupów.
Współpraca IAI i DPD pokazuje, że popularne obecnie zakupy grupowe mogą być ciekawym modelem biznesowym nie tylko na rynku B2C, ale także B2B.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|