Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zakupy grupowe nadal zyskują na popularności

10-02-2012, 07:51

Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących zniżki, ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze - rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach - wynika z danych PBI.

Zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych zjawisk ostatnich kilkunastu miesięcy w polskiej sieci. Pierwsze serwisy Gruper.pl oraz CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) pojawiły się w Polsce w kwietniu 2010 roku. Zaraz po nich zaczęły pojawiać się kolejne witryny.

Użytkownicy oraz zasięg serwisów zakupów grupowych
fot. PBI - Użytkownicy oraz zasięg serwisów zakupów grupowych
W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy zakupów grupowych zyskały łącznie kilka milionów użytkowników, stając się tym samym jednymi z najczęściej odwiedzanych stron typu e-commerce w Polsce. W październiku 2011 roku zasięg serwisów zakupów grupowych wynosił 31 proc., a łączna liczba ich użytkowników sięgnęła prawie 6 mln.

Czytaj też: Groupon słabo kończy rok, ale ma optymistyczne plany

Kojarzenie serwisów zakupów grupowych
fot. PBI - Kojarzenie serwisów zakupów grupowych
Według danych PBI także znajomość serwisów zakupów grupowych wyraźnie się zwiększyła. W grudniu 2010 roku jedynie 29 proc. respondentów słyszało o serwisach zakupów grupowych, rok później było to już 78 proc. ankietowanych. Po przedstawieniu respondentowi listy serwisów zakupów grupowych jedynie 15 proc. respondentów zadeklarowało, że nie zna żadnego z serwisów. Rok wcześniej było to aż 50 proc.

Najwięcej osób kojarzy Groupona, bo 75 proc. Dalej plasują się Citeam (49 proc. wskazań), Gruper (46 proc.) oraz MyDeal (33 proc.).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Zakochani inaczej, bo w pracy