Zakupy grupowe nadal zyskują na popularności

10-02-2012, 07:51

Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących zniżki, ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze - rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach - wynika z danych PBI.

Zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych zjawisk ostatnich kilkunastu miesięcy w polskiej sieci. Pierwsze serwisy Gruper.pl oraz CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) pojawiły się w Polsce w kwietniu 2010 roku. Zaraz po nich zaczęły pojawiać się kolejne witryny.

Użytkownicy oraz zasięg serwisów zakupów grupowych
fot. PBI - Użytkownicy oraz zasięg serwisów zakupów grupowych
W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy zakupów grupowych zyskały łącznie kilka milionów użytkowników, stając się tym samym jednymi z najczęściej odwiedzanych stron typu e-commerce w Polsce. W październiku 2011 roku zasięg serwisów zakupów grupowych wynosił 31 proc., a łączna liczba ich użytkowników sięgnęła prawie 6 mln.

Czytaj też: Groupon słabo kończy rok, ale ma optymistyczne plany

Kojarzenie serwisów zakupów grupowych
fot. PBI - Kojarzenie serwisów zakupów grupowych
Według danych PBI także znajomość serwisów zakupów grupowych wyraźnie się zwiększyła. W grudniu 2010 roku jedynie 29 proc. respondentów słyszało o serwisach zakupów grupowych, rok później było to już 78 proc. ankietowanych. Po przedstawieniu respondentowi listy serwisów zakupów grupowych jedynie 15 proc. respondentów zadeklarowało, że nie zna żadnego z serwisów. Rok wcześniej było to aż 50 proc.

Najwięcej osób kojarzy Groupona, bo 75 proc. Dalej plasują się Citeam (49 proc. wskazań), Gruper (46 proc.) oraz MyDeal (33 proc.).



Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.

Następny artykuł » zamknij

Zakochani inaczej, bo w pracy

© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.