Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Youtuberzy i streamerzy nowymi ambasadorami marki

27-02-2018, 16:56

Na Twitterze co sekundę pojawia się  około 7900 tweetów. Na Instagramie około 820 nowych zdjęć, a na YouTubie w ciągu krótkiej chwili przybywa aż 72345 nowych odtworzeń filmików. Te dane doskonale pokazują, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa Internet. Niegdyś służył on jedynie do sprawdzania stron internetowych interesujących nas firm i przesyłania maili służbowych. Dziś to ogromna baza wiedzy w każdej dziedzinie życia. Dlatego chyba nikogo nie zdziwi, że w dzisiejszych czasach liderów opinii należy szukać w Internecie.

Influencerzy coraz częściej są stawiani na równi z gwiazdami kina czy muzyki i wybierani przez znane marki na ambasadorów i promotorów ich produktów.  Dotyczy to przede wszystkim branży nowoczesnych, nastawionych na nowe technologie, ale nie tylko. Przedsiębiorstwa różnych sektorów coraz chętniej korzystają z wizerunku influencerów, którzy posiadają wiedzę ekspercką z danej branży i mogą dotrzeć do naprawdę szerokiego grona potencjalnych klientów.

Influencer - kto to tak właściwie jest?

Mimo iż influencer marketing wykorzystywany jest przez specjalistów ds. wizerunku i marketingu, nadal wiele osób nie ma pojęcia, o co w nim właściwie chodzi. Dla wielu osób influencerzy są przede wszystkim samozwańczymi celebrytami, którzy całe swoje życie spędzają w sieci, nie robiąc nic konkretnego. Ale czy tak jest na pewno?

Oczywiście, w morzu nowych gwiazd internetowych na pewno można znaleźć te, które nie przekazują żadnych konkretnych wartości, a ich sława opiera się jedynie na ilości polubień pod nowym zdjęciem na Instagramie. Ale wśród nich są również osoby, które specjalizują się w przekazywaniu swoim odbiorcom cennych treści z różnych dziedzin życia. Wielu z nich zajmuje się w konkretną kategorią i skupia się na jednej tematyce, co sprawia, że dookoła nich gromadzą się osoby zainteresowane konkretną branżą i sprecyzowaną wiedzą.

Jedną z najistotniejszych kwestii w pracy influencera jest aktywność na Facebooku, Instagramie, Redditcie i innych portalach społecznościowych, które ułatwiają komunikację z fanami. W innych obszarach sporo zmieniło się na przestrzeni lat.

 

influencer marketing

 

Niegdyś wśród internetowych liderów najpopularniejszym sposobem komunikacji były blogi. Dziś forma pisana jest stopniowo wypierana przez treści audio i wideo. Youtuberzy, streamerzy i autorzy podcastów cieszą się coraz większą popularnością głównie ze względu na to, że dostarczają ciekawe treści w bardzo przystępnej i nowoczesnej formie. To właśnie influencerzy, którzy tworzą treści wideo i prężnie działają na platformie YouTube lub za pomocą serwisu streamingowego Twitch, cieszą się obecnie największą popularnością, szczególnie wśród marek ściśle związanych ze światem gier i e-sportu. Jedną z firm, które chętnie nawiązują współpracę z influencerami internetowymi, jest firma G2A z Rzeszowa.

Influencerzy w praktyce - jak to wygląda w G2A?

Influencerzy szybko zyskują popularność i docierają do szerokiego grona odbiorców. W dodatku są to odbiorcy, którzy interesują się konkretnymi treściami, branżą, którą zajmuje się wybrany influencer. Weźmy na przykład Izaka. To polski streamer gamingowy, który zrzesza wokół siebie ogromną liczbę fanów gier. Zajmuje się tą tematyką niespełna od pięciu lat, a statystyki, którymi może się pochwalić są naprawdę imponujące. Na platformie Twitch posiada on aż 916017 obserwujących, jego fanpage na Facebooku polubiło to tej pory 620947 osób, na YouTube jego profil subskrybuje aż 1574645 fanów.

Potencjał tego streamera doceniła marka G2A. Ta międzynarodowa firma stawia na dynamiczny rozwój i stara się docierać do jak najszerszego grona odbiorców na całym świecie. Ich oferta dotyczy przede wszystkim sprzedaży gier i możliwości stworzenia wolnego rynku dla graczy, dlatego wybór Izaka jest tutaj nieprzypadkowy. Dzięki współpracy z G2A kariera Izaka nabrała jeszcze większego tempa, a produkty i usługi oferowane przez globalną markę mogą dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

G2A pracuje z wieloma innymi gwiazdami streamingu i youtuberami. Wśród nich znajdują się takie sławy, jak na przykład PewDiePie, Ocelote, Atene, Dendi, KSI oraz Maximus Black. Są to internetowi liderzy opinii i streamerzy różnych narodowości. Dzięki ścisłej współpracy z osobami popularnymi w świecie gamingu G2A ma możliwość dotarcia do bardzo konkretnej i sprecyzowanej grupy odbiorców. Dzięki tego rodzaju współpracy zachęca ludzi do odwiedzania ich strony i kupowania dostępnych w ich ofercie produktów. Dlatego właśnie wspomniana marka jest świetnym przykładem na to, jak skutecznie wykorzystać rosnącą popularność influencerów i z ich pomocą zwiększyć zainteresowanie swoją własną ofertą.

W jaki sposób youtuberzy i streamerzy reklamują markę, z którą nawiązują współpracę? W przypadku każdej z tych grup influencerów wygląda to nieco inaczej. YouTuberzy swoje działania w sieci opierają głównie na recenzowaniu produktów, które otrzymują od producenta do przeprowadzenia testów lub kupują na własną rękę. W przypadku współpracy z G2A polecają oni i zachęcają do kupowania omawianych gier właśnie w sklepie prowadzonym przez G2A. Ich marketplace to miejsce, w którym każdy zapalony gracz znajdzie poszukiwane przez siebie tytuły.

W przypadku streamerów działania reklamujące markę wyglądają nieco inaczej. Streaming Live można porównać do klasycznej telewizji, ale znacznie ulepszonej. Widzowie mają bowiem możliwość ciągłego kontaktu z prowadzącym streaming oraz mogą na bieżąco komentować jego działania. Transmisje prowadzone przez streamerów gamingowych udostępniane są głównie za pośrednictwem portalu streamingowego Twitch oraz serwisu YouTube. Streamerzy współpracujący z marką G2A bardzo często przedstawiają korzyści płynące z oferty firmy i zaznaczają, jak bardzo platforma ta wspiera ich działanie. Tym samym powodują wzrost zainteresowania firmą oraz kreują niezwykle pozytywny obraz marki w oczach młodych, śledzących dokonania swojego ulubionego streamera widzów.

Dlaczego współpraca z influencerami się opłaca?

Influencer marketing opiera się na swego rodzaju symbiozie. Z podjętej współpracy korzyści czerpią zarówno promotorzy marki, jak i firma, która jest przez nich reklamowana. Dzięki współpracy z marką G2A wielu młodych influencerów z potencjałem otrzymało możliwość wypromowania kanałów na Youtubie czy platformie streamingowej oraz zaistnienie w świecie gamingowym. Z kolei dzięki wspieraniu kariery młodych twórców internetowych firma nie tylko dba o swój pozytywny wizerunek, ale również dociera do nowych odbiorców.

 Dodatkowo marka reklamowana przez ludzi z pasją, którzy posiadają ogromną wiedzę na temat danej branży i produktów, budzi znacznie większe zaufanie wśród potencjalnych klientów. Firma G2A z Rzeszowa jest jest dobrym pomysłem. Ich marketplace jest miejscem, z którego korzystają setki tysięcy graczy z całego świata. Działalność marki od samego początku była bardzo ambitna i rozwojowa, ale dzięki udostępnianiu informacji o ich usługach przez streamerów i youtuberów z całego świata, udało im się w krótkim czasie dotrzeć do imponującej liczby odbiorców.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy