Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W ostatnich kilku latach obserwujemy dynamiczny rozwój kanału e-commerce. Ogromny wpływ miała na to pandemia, która zmieniła zachowanie kupujących, którzy z zacisza własnych domów dokonywali zakupów internetowych. Wiele osób (szczególnie starszych) musiało przekonać się do e-zakupów, jednak wygoda i bezpieczeństwo oraz dostęp do szerokiej gamy produktów spowodowały, że liczba e-seniorów znacząco wzrosła. Największą bolączką klientów kupujących online nadal pozostaje oczekiwania na zamówiony towar. Odpowiedzią na to jest szybka dostawa poprzedzona efektywnymi i bezbłędnymi operacjami wewnątrzmagazynowymi.

Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w Polsce w 2021 roku operatorzy logistyczni i pocztowi wysłali 776 mln paczek zarówno na rynku polskim i zagranicznym. Są to bez wątpienia ogromne wolumeny zleceń, które wcześniej przed wysyłką są przygotowywane w centrach logistycznych – tzw. usługa fulfillment

Wiele sklepów internetowych przy wysyłce kilkudziesięciu, a nawet kilkuset zleceń w ciągu miesiąca nie potrzebują wielkich inwestycji w logistykę. Kiedy należy zainwestować? Najprościej odpowiadając: wówczas, gdy nie jesteśmy w stanie bezbłędnie i sprawnie obsługiwać spływających zamówień.

Największe dylematy logistyczne firm e-commerce:

  • w jaki system WMS (Warehouse management software) zainwestować i jak go wdrożyć;
  • jak duży magazyn jest potrzebny, gdzie powinien się znajdować i w jaki sposób go wyposażyć;
  • w jaki sposób obsługiwać peaki sprzedażowe i przygotować się na wzrastające wolumeny;
  • ilu pracowników potrzebujemy oraz jakich wymagamy kompetencji logistycznych;

Oczywiście są to podstawowe pytania, z którymi zmierzą się osoby zarządzające sprzedażą internetową. Sam proces logistyczny jest o wiele bardziej skomplikowany, który często zależy od rodzaju obsługiwanych produktów np. branża kosmetyczna znacząco różni się od rynku fashion. Przykładowo przy obsłudze produktów beauty należy uwzględnić towary niebezpieczne  - produkty łatwopalne oraz aerozole (ADR-y). Obsługując odzież, w procesie należy wziąć pod uwagę usługi VAS (value-added services) do których zaliczamy np. etykietowanie, przepakowywanie, czy foliowanie – bardzo ważne przy obsłudze zwrotów.

Outsourcing logistyki?

W momencie, gdy pojawia się coraz więcej pytań, magazyn nie jest wystarczająco wydajny do obsługi wzrastających wolumenów, a dodatkowo pojawiają się problemy z kadrą pracowniczą, to odpowiedni czas, gdy warto sprawdzić ofertę na outsourcing logistyki. Oczywiście jest to strategiczna decyzja uzależniona od skali prowadzonego biznesu oraz planów rozwojowych.

Outsourcing logistyki daje przede wszystkim elastyczność i skalowalność powierzchni magazynowej, dostęp do nowych technologii i wiedzy eksperckiej, ale również zapewnienie pełnej obsługi pracowników - od zatrudnienia, poprzez szkolenia oraz rozliczenia kadrowo - księgowe.

Współpraca z zaufanym operatorem logistycznym dla e-sklepu to szansa na rozwój i możliwość skupienia się przede wszystkim na promocji i sprzedaży produktów. To na firmie logistycznej  ciąży obowiązek kompleksowej obsługi magazynowej, od przyjęcia towarów, przez przechowywanie, pakowanie zleceń, czy obsłudze zwrotów - również podczas peaków sprzedażowych.

Chcesz poznać ofertę Arvato Supply Chain Solutions w Polsce? Napisz na adres: zapytania@arvato-scs.com   

Wyzwania logistyczne dla sklepów internetowych

Fot. materiał partnera

Źródło: Publikacja partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik