Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wycieczka, nocleg w zakupach grupowych. Na co zwrócić uwagę i jakie masz prawa?

15-07-2011, 15:39

Jeśli planujesz wycieczkę lub wykupienie atrakcyjnego noclegu za pomocą zakupów grupowych – powinieneś zwrócić uwagę na kilka czynników, aby voucher i pieniądze nie przepadły, a zostały tylko dobre wspomnienia z wakacji.

robot sprzątający

reklama


Przed zakupem zniżki

  • Zanim zdecydujesz się kliknąć „Kup”, warto jeszcze raz przeczytać dokładnie ofertę i zwrócić uwagę na uwagi i warunki. Często wiele zmienia spójnik „i” bądź „lub”, gdyż w jednym przypadku otrzymujemy np. obie atrakcje turystyczne, a w drugim – stoimy przed ich wyborem. Oprócz tego cały zespół ciężko pracuje, aby tytuł oferty był jak najbardziej chwytliwy. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na określenia „w okolicach” i „niedaleko” (i tu wymienia się miasto). Nie da się ukryć, że tanie oferty dotyczą małych miasteczek, np. oddalonych od większych miast o kilka lub nawet kilkadziesiąt kilometrów.

- Należy zwrócić uwagę na warunki oferty, co jest wliczone w jej cenę, czy oferta rzeczywiście jest zgodna z opisem (czy ceny nie są naciągane czy celowo zawyżone przez portal). (...) Zawsze należy odwiedzić stronę partnera portalu i zobaczyć więcej – tłumaczy Łukasz Czajka z FastDeal.pl.

  • Dodatkowe atrakcje, ceny, śniadania, dostawki, dzieci i zwierzęta. Często hotelarze oprócz wystawienia swojej oferty proponują (np. podczas rozmowy telefonicznej dot. rezerwacji) posiłki. Jeśli planujemy wyprawę z dzieckiem - nierzadko nie trzeba kupować kolejnego vouchera, a tylko dopłacić za tzw. dostawkę.

Przed zakupem warto się upewnić. Szczegółowe informacje odnośnie oferty uzyskamy z reguły u firm wystawiających ofertę. Użytkownicy najczęściej pytają o to, czy biuro organizujące wycieczkę lub hotel są rzetelnym i sprawdzonym partnerem. (...) Internauci pytają też o szczegóły ofert turystycznych. Staramy się wtedy jak najdokładniej opisać zamieszczoną ofertę. Jeśli jednak pytanie dotyczy dostępności terminów lub dodatkowych udogodnień, takich jak na przykład zniżki dla dzieci czy możliwość przyjechania ze zwierzęciem, to o ile opis oferty nie zawiera takich informacji, polecamy jednak bezpośredni kontakt z partnerem - tłumaczy Adam Kaliszewski z MyDeal.pl.

  • Jeśli planujemy wyprawę samochodem, warto doczytać lub dopytać, czy parking jest dodatkowo płatny.
  • Sprawdź wolne terminy. W okresie wakacyjnym pojawia się najwięcej ofert wycieczek i noclegów, ale równie duże jest zainteresowanie ze strony użytkowników. W najatrakcyjniejszych ofertach mogą liczyć się godziny, a nawet minuty zakupu lub rezerwacji. Dlatego też warto zadzwonić (dane zawsze podane są w ofercie) do hotelu i zapytać o wolne terminy, aby nie było niespodzianek po zakupie vouchera.

Artur Bednarz z Groupon.pl zwraca uwagę na koszty całej wycieczki - najczęściej tej zagranicznej: Zanim przejdziemy do modułu transakcyjnego, warto zsumować cały koszt wyjazdu, tak aby uniknąć zaskoczenia, gdy okaże się, że umowa podpisywana z biurem podróży opiewała będzie na inną kwotę. Należy tu dodać, iż nie wynika to ze złej woli oferentów czy chęci wyciągnięcia od turystów dodatkowych pieniędzy tylko faktu, że np. stawki ubezpieczeniowe są stałe i nie podlegają rabatom, podobnie jest z opłatami lotniskowymi czy za nadbagaż, zaś dojazdy czy wyżywienie są kwestią zupełnie indywidualną i trudno je włączyć do ceny wyjściowej oferty.

  • Niektóre vouchery można łączy, przedłużając w ten sposób pobyt o kolejne dni. Jeśli oferta jest atrakcyjna, a w zanadrzu jest jeszcze trochę wolnych dni – to dlaczego nie zapytać?

Jak zwrócić voucher?

Sonda
Planujesz kupno wycieczki lub noclegu z zakupów grupowych?
  • tak
  • nie
  • już skorzystałem/łam z oferty
wyniki  komentarze

Zgodnie z przepisami każdy klient ma prawo do zwrotu zakupionego produktu czy usługi bez podania przyczyny w terminie do 10 dni pracujących. O ile ten, nie został wykorzystany lub jego termin ważności nie minął. Sytuacja nieco się komplikuje w momencie, gdy klient podpisze już umowę z biurem podróży lub dokona rezerwacji miejsca hotelowego – tutaj decydują warunki umowy lub regulamin hotelu – dodaje przedstawiciel Groupona.

W niektórych serwisach zakupów grupowych zakupiony voucher można zwrócić także po jego terminie ważności – jeśli oczywiście nie został wykorzystany. Wtedy najczęściej stosowaną metodą zwrotu pieniędzy jest przelew na konto w serwisie (nie bankowe) użytkownika. W ten sposób środki będzie można wykorzystać na inne zniżki. Często pobierana jest także niewielka opłata manipulacyjna.

- Oferowaliśmy kiedyś na platformie wycieczki do Dubaju - taka wycieczka to jednak inna kultura, inne problemy, inne odległości i w końcu inne ceny niż Turcja czy Chorwacja. Przy takich wycieczkach (gdzie koszt jest znaczny) jesteśmy w ciągłym kontakcie z partnerem. Pozwala nam to na pełną opiekę nad klientami, nawet jeśli oni tego bezpośrednio nie czują - tłumaczy Czajka.

W każdym z serwisów zakupów grupowych można wysłać wiadomość e-mail do Biura Obsługi Klienta z prośbą o zwrot. Adresy podane są z reguły na stronie głównej lub w dziale kontakt.

Gdy jesteśmy na miejscu, a tam inaczej niż w opisie

Problem może pojawić się, dopiero gdy dotrzemy na miejsce noclegu lub przygotowanych dla nas atrakcji. Jeśli te odbiegają od opisu i zapewnień serwisu – warto zwrócić się najpierw do organizatora wycieczki, ponieważ serwis zakupów grupowych jest tylko pośrednikiem. Praktycznie każdy z serwisów posiada też biuro obsługi klienta, gdzie można poradzić się konsultanta.

- Jeśli zastane warunki nie odpowiadają temu, co znajdowało się w opisie oferty – zachęcamy do przedstawieniu swoich uwag na miejscu i dopiero wówczas kontakt z naszym biurem obsługi klientów. Często udaje się rozwiązać takie problemy „od ręki” – podkreśla Bednarz.

„Nie ma terminu”

W ofertach typu kto pierwszy - ten lepszy należy uważać. Zbyt późna rezerwacja może doprowadzić do tego, że w wybranym przez nas terminie przedstawiciel bazy noclegowej zaproponuje inne rozwiązanie, często jednak o obniżonym standardzie, jak np. pokoje ze wspólną łazienką na korytarzu, choć w opisie było zupełnie inaczej.

Internauci coraz częściej wymieniają się opiniami, co zauważyły także serwisy zakupów grupowych. Większość z nich udostępnia miejsca do komentowania zamieszczonych ofert. Zdarza się też, że identyczna oferta pojawia się kolejny raz, więc można poznać mocne i słabe strony.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl