Sześciu na dziesięciu polskich internautów kupiło przynajmniej raz w sieci książkę. Obroty e-księgarni rosną więc z roku na rok, a te tradycyjne coraz mocniej czują na karku oddech wirtualnej konkurencji.
reklama
W polskiej sieci działa już kilkaset mniejszych i większych księgarni. W samym serwisie Sklepy24.pl, który kataloguje handel internetowy, funkcjonuje ich blisko 300 - od tak ogromnych jak Empik oferujących nawet kilkaset tysięcy tytułów, po wyspecjalizowane w konkretnym typie książek, jak np. Anagram.pl oferujący wyłącznie poezję, TheBook.pl sprzedający tylko literaturę anglojęzyczną czy Oczytani.pl z końcówkami nakładów.
I niemalże co tydzień pojawiają się nowe, a zainteresowanie tą formą sprzedaży książek będzie jeszcze rosło, gdyż - jak wynika z raportu Digital Life badającego aktywności, postawy i zachowaniach online internautów z 46 państwa świata - Polacy pokochali kupowanie książek w sieci. Aż 59 procent naszych internautów powyżej 16. roku życia co najmniej raz kupiło książkę w internecie. A to daje nam szóste miejsce wśród przebadanych państw.
Równie optymistyczne dane zebrano w raporcie „E-commerce 2010”, z którego wynika, że właśnie książki są trzecią kategorią produktów (po elektronice oraz kosmetykach) najchętniej kupowaną w sklepach sieciowych przez Polaków. Jeszcze mocniejszą pozycję książkom daje badanie NetTrack, zgodnie z którym mają one drugie miejsce, a w ubiegłym roku kupiło je 40 procent e-klientów, czyli osób robiących zakupy w sieci.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej a artykule pt. Wirtualne księgarnie przynoszą realne zyski
Sylwia Czubkowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*