Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wielkie sieci handlowe ruszają na łowy w internecie

GazetaPrawna.pl 05-04-2011, 20:42

Rosnąca konkurencja między internetowymi sklepami spowodowała, że kuszą już nie tylko cenami, lecz także dodatkowymi usługami, jak choćby nieoprocentowane kredyty.

Rynek handlu internetowego rozwija się tak szybko, że z impetem wkraczają na niego duże sieci handlowe, znane dotychczas wyłącznie z prowadzenia tradycyjnych sklepów. Już pod koniec tego roku na polskim rynku handlu online zadebiutuje brytyjska sieć Tesco. Pracujemy już nad koncepcją sklepu. Ustalamy jego zasięg, asortyment, sposoby płatności za towary. Ze względu na różnice między polskim i brytyjskim rynkiem handlu internetowego, na którym już działamy, nie chcemy przeszczepiać gotowego modelu – tłumaczy Michał Sikora z Tesco Polska.

W tym roku sprzedaż w sieci mają zacząć również markety należące do Grupy Metro. Spółka Media Saturn pod koniec marca przejęła międzynarodowego operatora internetowego w branży elektroniki użytkowej – sklep redcoon działający na 10 rynkach, także w Polsce. Niebawem to, co stoi na półkach marketów Media Markt i Saturn, kupić będzie można także przez internet. W ten sposób sprzedaż prowadzić zamierzają także inne marki należące do Grupy Metro – Real oraz Cash & Carry.

Do tej pory o sprzedaż internetową rozszerzały działalność głównie sklepy sprzedające sprzęt AGD i RTV. Coraz częściej jednak podobne plany obwieszczają markety spożywcze. Oprócz Realu i Tesco otwarcie mówią o tym także sieci Auchan oraz Carrefour. Kusi ich dynamicznie rosnąca popularność tego kanału dystrybucji. Eksperci szacują, że sprzedaż samej żywności przez internet w ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie aż dziesięciokrotnie. Obecnie w sklepach online na towary spożywcze Polacy wydają ponad 140 mln zł rocznie. Cała wartość handlu internetowego to już prawie 16 mld zł i co roku zwiększa się ona o 15 proc.

Poszerza się także asortyment narzędzi, jakimi sklepy walczą o klientów. Proponują im rozwiązania zagwarantowane dotychczas wyłącznie dla tradycyjnych marketów. Sklep Neo24.pl w marcu wprowadził do oferty nieoprocentowany kredyt. W ciągu tygodnia zanotowaliśmy wzrost sprzedaży ratalnej aż o 200 proc. Wcześniejsze przyrosty sięgały 15 proc. w skali miesięcznej – wyjaśnia Sabina Krupa, dyrektor ds. sprzedaży w Neo24.pl.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Wielkie sieci handlowe ruszają na łowy w internecie

Patrycja Otto

gazeta prawna

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *