Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Większe budżety na reklamę w wyszukiwarkach pomimo słabej efektywności SEM

30-07-2009, 17:17

Dobre wieści dla firm zajmujących się SEM. Prawie dwie trzecie przedsiębiorstw z USA planuje w tym roku wydać więcej pieniędzy na marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM) niż uczyniło to przed rokiem - wynika z badań firmy [x+1]. Co jednak ciekawe, pomimo zwiększenia budżetów na SEM większość przedsiębiorców (57%) uważa, że działania te są mało efektywne.

robot sprzątający

reklama


Search Engine Marketing (SEM), czyli marketing w wyszukiwarkach, polega na promowaniu działalności firm w internecie poprzez optymalizację stron WWW, pozycjonowanie oraz linki sponsorowane.

Jak pokazuje raport firmy [x+1], większość badanych przedsiębiorców (65,4%) zamierza w bieżącym roku wydać tyle samo lub więcej na SEM, a 13,1% chce zwiększyć wydatki na marketing w wyszukiwarkach o więcej niż 20%. Prawie połowa, bo 48,6% z nich, przyznaje, że sytuacja ekonomiczna nie wpłynęła na budżet ich firm przeznaczony na SEM, który w przypadku aż 70% ankietowanych oszacowany został na mniej niż 30% całego budżetu na tzw. cyfrowy marketing.

Co ciekawe, ponad połowa respondentów wcale nie uważa, że SEM jest efektywne i spełnia oczekiwania, za które oni płacą. 57% ankietowanych oceniło efektywność marketingu w wyszukiwarkach w na ocenę 1 lub 2 w siedmiostopniowej skali efektywności (gdzie 1 - to najsłabsza ocena, 7 - najlepsza). Przy tym tylko 20% przyznało SEM wysoką notę - 6 lub 7.

Eksperci z [x+1] uważają, że na niezbyt pochlebne opinie o skuteczności SEM mają wpływ źle skonstruowane landing pages, czyli specjalne strony firm, na które trafiają z wyszukiwarek internauci zwabieni działaniami SEM. Głównym błędem przy ich tworzeniu jest według [x+1] stosowanie statycznej zawartości. Klucz do sukcesu zawarty we wnioskach raportu to stworzenie dynamicznie kreowanych landing pages i dostosowywanie ich do konkretnego odbiorcy.

Pełny raport znajdziecie na stronie xplusone.com (wymagana rejestracja).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E