- By czytać dalej, proszę wyłącz blokadę reklam - taki komunikat można zobaczyć na stronie Washington Post, oczywiście jeśli masz włączonego Adblocka. To dopiero testy, ale jedno jest pewne. Washington Post chce ograniczyć adblockery.
Cicha do tej pory walka pomiędzy internetowymi wydawcami a narzędziami do blokowania reklam zaczyna nabierać rumieńców. Niedawno pisaliśmy o tym, że Google stara się wykiwać Adblocka na YouTube. Wspominaliśmy też, że niektórzy czytelnicy Wyborczej mogą zobaczyć zachętę do wyłączenia Adblocka, choć to akurat nie ma być elementem polityki przeciwko blokowaniu reklam - tak twierdzi rzeczniczka Agory.
Teraz Washington Post dołączył do gazet, które namawiają do wyłączania Adblocka. Osoby, które wchodzą na strony tej gazety z włączonym Adblockiem mogą zobaczyć taki komunikat.
- Zobowiązaliśmy się do prezentowania bezpiecznych reklam i szanujemy twoją prywatność. By czytać dalej, proszę wyłącz blokadę reklam - głosi komunikat.
Ten komunikat jest delikatną prośbą o wyłączenie Adblocka. Po kliknięciu na przycisk "X" udało nam się nawet przeczytać artykuł, ale tak było do czasu. Przy kolejnych próbach wchodzenia na strony artykułów byliśmy przekierowywani na stronę umożliwiającą zakup abonamentu.
Niektórzy czytelnicy mogli widzieć inny komunikat. Tak przynajmniej wynika z doniesień pewnego internauty na Twitterze.
Jak widzimy, ten drugi komunikat zawiera zachętę do zapisania się do newslettera.
Niektórzy zauważyli, że można wchodzić na artykuły z włączonym Adblockiem, jeśli używa się przeglądarki Firefox i wchodzi się za pomocą linku z wyszukiwarki. Blokada nie jest więc całkowicie szczelna, ale jednak Washington Post wyraźnie nie życzy sobie blokowania reklam.
Serwis BuzzFeed rozmawiał już na ten temat z rzecznikiem gazety. Ten postawił sprawę jasno. Bez przychodów z subskrypcji lub reklam gazeta nie może uprawiać dziennikarstwa, jakiego ludzie od niej oczekują. Stosowane obecnie rozwiązania są dopiero testem różnego podejścia do problemu. Z czasem gazeta ma zadecydować jak najlepiej działać by ograniczyć stosowanie Adblocka.
Przypomnijmy, że według ostatniego raportu firmy PageFair liczba internautów blokujących reklamy urosła o 41% w ciągu ostatniego roku, osiągając poziom 198 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Co ciekawe, Polacy są narodem będącym w czołówce użytkowników Adblocka.
Jakby tego było mało Adblock Plus wypuścił aplikację Adblock Browser dla iOS i Androida. Kto wie? Może te wszystkie wydarzenia skłoniły wydawców Washington Post do zajęcia mocniejszego stanowiska?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|