Liczba internautów blokujących reklamy urosła o 41% w ciągu ostatniego roku - wynika z raportu PageFair. W Polsce odsetek blokujących jest bardzo wysoki i tylko Grecja pod tym względem nas wyprzedza.
reklama
Firmy PageFair i Adobe wydały raport dotyczący blokowania reklam na świecie. PageFair to opisywana już w DI usługa umożliwiająca badanie, jak wielu użytkowników danej strony blokuje reklamy. Dzięki zebranym przy okazji danym istnieje możliwość oszacowania skali blokowania na świecie.
Z najnowszego raportu wynika, że blokowanie reklam ciągle zyskuje na popularności. W okresie od II kwartału 2014 do II kwartału 2015 globalne użycie narzędzi do blokowania reklam wzrosło o 41%.
Do czerwca 2015 roku popularne rozszerzenia do blokowania reklam miały 198 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
Bardzo ciekawie przedstawia się mapka prezentująca popularność blokowania reklam w poszczególnych krajach (poniżej). Na tej mapce zaznaczono powszechność używania Adblocka i podobnych narzędzi kolorem różowym lub czerwonym. Im większa intensywność koloru tym większy odsetek internautów blokujących reklamy.
W oczy rzucają się dwa czerwone punkty na mapie Europy - Polska i Grecja.
W Polsce odsetek osób blokujących reklamy wynosi 34,9%. W Grecji jest to 36,7%. Poza tym odsetek użytkowników narzędzi do blokowania jest wysoki w Niemczech (24,7%) oraz w UK (20,3%).
Średnia miesięczna liczba użytkowników narzędzi do blokowania w Europie jest szacowana na 77 mln, a w USA na 45 mln. Oznacza to, że z narzędzi do blokowania korzysta jakieś 6% światowej populacji internautów. Mimo to PageFair szacuje koszty tego blokowania na 21 mld dolarów w roku 2015. To odpowiednik 14% globalnych wydatków na reklamy.
Autorzy raportu PageFair zauważają, że przyszłość blokowania reklam będzie zależeć od przyszłości narzędzi mobilnych służących do tego celu. W chwili obecnej mobilne blokowanie nie jest bardzo popularne. W drugim kwartale 2015 roku tylko 1,6% ruchu w sieci PageFair pochodziło z urządzeń mobilnych.
Z drugiej strony postęp w tym obszarze jest nieunikniony. W maju twórcy Adblocka Plus zapowiedzieli przeglądarkę dla Androida z wbudowanym blokowaniem reklam. Raport PageFair wspomina też, że już 16% użytkowników Firefoksa na Androidzie skonfigurowało blokowanie reklam w ustawieniach przeglądarki.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|