W poszukiwaniu wartości w internecie

26-10-2007, 10:59

Czy serwisy producentów zabawek sprawią, że dzieci nie będą umiały normalnie funkcjonować w społeczeństwie? Odpowiedzi na to pytanie szukano w czasie londyńskiej konferencji Virtual Worlds Forum.

Lord Putnam, producent filmu "Rydwany ognia", który w 1981 zdobył Oscara ostrzega, że traktowanie dzieci jedynie w kategorii konsumentów może zagrozić ich rozwojowi. Kształtowanie w najmłodszych poczucia, że to oni są pierwsi i najważniejsi stanowić może problem dla rodziców, chcących wpoić swoim pociechom uniwersalne zasady współżycia społecznego - czytamy na stronach BBC.

Powstające serwisy internetowe, do których dostęp ograniczony jest jedynie dla posiadaczy konkretnych produktów - głównie zabawek - rodzić może poczucie w młodych ludziach, że cały świat jest właściwie dla nich.

Podczas londyńskiej konferencji Virtual Worlds Forum usłyszeć można także było, że prawdziwym wyzwaniem winno być tworzenie takich wirtualnych światów, które uczyłyby także wartości koniecznych do sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie. Internet powinien stać się miejscem, gdzie człowiek uczy się prawdziwych wartości, które potem wykorzystuje w świecie realnym.

Twórcy serwisów przeznaczonych dla dzieci bronią się mówiąc, że dostosowują swoje produkty i serwisy do realiów. Dzieci i młodzież znacznie szybciej i łatwiej przyswajają sobie nowinki technologiczne, a wirtualny świat potrafi dla nich być niezwykle realny. Nie sposób jednak nie odnieść wrażenia, że za tymi deklaracjami kryje się też chęć zwiększenia sprzedaży i zysków.

Dla młodego pokolenia Sieć jest naturalnym miejscem rozrywki, zdobywania informacji, poznawania nowych osób. Ma ogromny wpływ na to, kim młodzi zostaną w przyszłości. Internet kształtuje już teraz pewne wartości i nie można udawać, że jest inaczej.

Źródło: BBC
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031