Firma oferująca platformę do płatności za wirtualne dobra czy gry to najnowszy nabytek amerykańskiej Visy. Wpisuje się to w realizowaną przez nią strategię, a także daje szansę na dywersyfikację przychodów.
reklama
PlaySpan to powstała na początku 2006 roku amerykańska firma dostarczająca rozwiązania w zakresie monetyzacji. Można je odnaleźć w ponad tysiącu gier online, wirtualnych światach czy serwisach społecznościowych. Wśród jej klientów są m.in. Viacom, Disney, Facebook czy Ubisoft. Flagowym produktem firmy jest UltimatePay, czyli platforma dla gier, filmów czy wirtualnych dóbr. Od niedawna działa także wersja mobilna.
W ciągu pięciu lat działalności firma pozyskała zewnętrzne finansowanie na poziomie ok. 45 mln dolarów. Wielu inwestorów dostrzega duży potencjał w tym segmencie nowej gospodarki, coraz więcej jest w sieci usług, za które trzeba już płacić. Ponieważ jednak mówimy o niewielkich kwotach, wielu internautów się na to godzi.
Swoją szansę upatrzyła tutaj także Visa. Firma ogłosiła właśnie przejęcie PlaySpan za kwotę 190 mln dolarów. Dodatkowo wypłaci bonusy, jeśli spełnione zostaną warunki dotyczące wyników. Visa podkreśliła, że akwizycja ta dopełnia zeszłoroczny zakup CyberSource (wydatek rzędu 2 mld dolarów).
Podkreśliła ona w komunikacie prasowym, że rynek, na którym działa PlaySpan wart był w zeszłym roku ok. 25 mld dolarów, oczekuje się jednak wzrostu do 280 mld dolarów w roku 2014. Widać więc wyraźnie, że jest się, o co bić. Dla Visy krok ten wydaje się naturalny, jako że jest jedną z dwóch wiodących firm obsługujących płatności.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*