Virtualo stawia na książki w formacie ePUB i PDF. Do końca pierwszego kwartału w ofercie ma być 10 tys. tytułów, co - obok spadku cen e-czytników - ma zapewnić w 2011 roku lepsze wyniki sprzedaży niż w roku ubiegłym.
Na początku 2010 roku w ofercie Virtualo można było znaleźć 1200 tytułów. Obecnie ich liczba sięga ponad 7 tys., w tym 3 750 tytułów w formacie ePUB na e-czytniki, ponad 2 700 w formacie PDF na komputery osobiste i laptopy oraz ponad 600 audiobooków. Z Virtualo współpracuje 70 polskich wydawnictw.
Najgłośniej o Virtualo było podczas kampanii sieci Empik, która wprowadziła e-czytnik OYO. „Teraz książki się e-czyta!” – brzmiało hasło reklamowe, bo ogólnopolska kampania miała być impulsem do ogromnego wzrostu na rynku e-booków.
Według Virtualo pozytywnym zaskoczeniem 2010 roku jest fakt, że format ePUB, mimo iż jest na rynku zaledwie od 3 miesięcy, zdobywa rosnącą popularność - publikacje w tym formacie stanowiły 23% sprzedanych tytułów w ubiegłym roku. E-booki w formacie PDF stanowiły 63% sprzedanych e-książek, wśród których dominowały publikacje specjalistyczne niedostępne jeszcze w formacie ePUB. W 2010 roku 14% sprzedanych produktów stanowiły audiobooki w formacie MP3.
Prawie 30% e-booków kupowanych przez klientów sieci dystrybucji Virtualo należy do kategorii publikacji specjalistycznych z zakresu prawa, ekonomii i gospodarki.
- Plany na rok 2011 są bardzo ambitne. W pierwszym kwartale chcemy przekroczyć liczbę 10 000 e-książek. Planujemy również sfinalizowanie umów z kilkoma dużymi wydawnictwami oraz wieloma mniejszymi agencjami wydawniczymi – tłumaczy Robert Rybski, Prezes Virtualo.
Z szacunków firmy PricewaterhouseCoopers wynika, że Polska jest najbardziej dynamicznym rynkiem e-booków w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku łączna wartość ich sprzedaży ma wynieść 9 mln zł. W ciągu czterech lat wzrośnie do 36 mln zł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*