W Polsce bardzo dynamicznie rośnie rynek smartfonów. Według szacunków, na koniec 2011 roku kupimy około 3-3,5 mln nowoczesnych urządzeń mobilnych. Oznacza to, że prognozowany udział smartfonów w rynku telefonów komórkowych w Polsce w 2012 roku sięgnie 41%, przy czym na koniec 2010 roku było to jedynie 13%.
reklama
Zdanych Acxiom wynika, że użytkownicy smartfonów to przede wszystkim młodzi ludzie. Największą grupę stanowią osoby w wieku poniżej 35 roku życia, a aż 42,5% ma poniżej 25 lat. Wśród posiadaczy tych nowoczesnych urządzeń przeważają mężczyźni, którzy stanowią 67% całej grupy. Z kolei kobiety do tej pory wybierały raczej telefony standardowe. Smartfona posiada 15% z nich, ale odsetek ten prawdopodobnie będzie wzrastał.
Z raportu można też wywnioskować, że smartfony wybierane są często przez osoby z wykształceniem wyższym, ale są też popularne wśród gimnazjalistów - prawie jedna czwarta wśród obydwu grup używa tego typu telefonów. Potwierdzają to również dane dotyczące dochodów. Około 20% członków gospodarstw domowych o dochodzie netto poniżej 1500 zł posiada smartfona. Mona zatem wnioskować, że często są to właśnie osoby uczące się. Najwyższy odsetek nabywców smartfonów jest w grupie osób z gospodarstw domowych o dochodzie w przedziale 2000 - 2999 zł (28%). Należy przy tym zwrócić uwagę także na fakt, że aż 40% osób zarabiających powyżej 7000 zł są właścicielami smartfona.
Praktycznie co czwarty mieszkaniec miast powyżej 275 tys. mieszkańców posiada takiego rodzaju aparat telefoniczny. W sumie blisko 40% wszystkich posiadaczy smartfonów pochodzi właśnie z największych miast i konurbacji.
Posiadacze smartfonów aktywnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych. Aż 34% z osób regularnie wychodzących do kina lub teatru sprawdza aktualne informacje kulturalne właśnie za pomocą tych sprytnych telefonów. W grupie ludzi uczęszczających do kina lub teatru raz do roku lub rzadziej, zdecydowana większość wybiera typowe telefony. Użytkownicy smartfonów również rezygnują z bardziej tradycyjnych mediów, takich jak telewizja czy prasa, za to częściej grają w gry komputerowe. Oprócz tego, lubią też spędzać wolny czas w pubach i klubach.
Kolejną grupą godną uwagi są pracownicy w zawodach umysłowych i specjalistycznych średniego szczebla oraz właściciele firm i kierownicy średniego i wyższego szczebla, którzy zdecydowanie częściej wybierają wielozadaniowe urządzenia mobilne. Aż 62% z nich twierdzi, że surfowanie w internecie z wykorzystaniem tego narzędzia to dla ich rozrywka. Ponadto częściej niż użytkownicy zwykłych telefonów użytkują oni Golden Line, a mniej Naszą Klasę. Prawie połowa z nich korzysta z portali społecznościowych codziennie lub prawie codziennie.
Posiadacze smartfonów wybierają telefony marki Samsung (24,5%) lub Nokia (22,8%). Dla porównania, wśród użytkowników standardowych telefonów zdecydowanie przeważa Nokia – telefon tej marki nabyło 42,4% użytkowników zwykłych komórek. Patrząc na plan taryfowy użytkowników smartfonów, jest to najczęściej prywatny abonament lub karta pre-paid, podczas gdy połowa właścicieli zwykłych telefonów posiada telefon na kartę.
Smartfon to często jeden z kilku telefonów użytkowanych przez klienta. Ich posiadacze znacznie częściej niż użytkownicy telefonów komórkowych mają dwa telefony lub więcej (36%). Co piąty właściciel smartfona poważnie rozpatruje ubezpieczenie swojego aparatu, co jest aż o 6% częstsze niż wśród posiadaczy tradycyjnych modeli.
Właściciele smarfonów odpowiednio rzadziej SMS-ują oraz korzystają z narzędzi organizacyjnych, za to częściej używają multimedialnych funkcji telefonu takich jak GPS, przeglądarka WWW, poczta elektroniczna i wideokonferencje. 42% z nich korzysta z internetu przez telefon komórkowy kilka razy w tygodniu lub częściej, podczas gdy połowa posiadaczy typowych telefonów nie korzysta z tej funkcji wcale.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|