Kolejną platformę do organizowania przetargów elektronicznych uruchomił Urząd Zamówień Publicznych. Liczy on, że dzięki temu uda się obniżyć koszty funkcjonowania państwa.
reklama
Dziesiątki tysięcy przetargów wartych miliardy złotych jest rokrocznie przeprowadzanych w naszym kraju. Niewiele z nich ma jednak formę aukcji bądź licytacji. Urząd Zamówień Publicznych jest zdania, że promocja tych form zakupu towarów i usług z publicznych środków pozwoli obniżyć ceny. Mimo istnienia już odpowiednich narzędzi, konieczne jest wciąż przekonanie urzędników do nowości.
Elektroniczna platforma licytacyjna istnieje już od roku - w tym czasie za jej pośrednictwem przeprowadzono 240 licytacji (łączna ich liczba to 408). Rok wcześniej tradycyjnych aukcji było zaledwie 77. Jedynym kryterium jest cena - rozstrzygnięcie jest więc proste.
Sprawa komplikuje się w przypadku aukcji. Specjalna platforma do przeprowadzania przetargów w tej formie została właśnie uruchomiona przez Urząd Zamówień Publicznych. Aukcje mogą być pomocne w przypadku przetargów, gdzie cena jest tylko jednym z kilku kryteriów.
Po otwarciu ofert zamawiający może stworzyć ranking, z którego firmy zainteresowane przetargiem mogą poznać ofertę konkurencji. Możliwa jest ich modyfikacja w ściśle określonym terminie - dysponenci publicznych środków mogą w ten sposób uzyskać lepsze warunki serwisowania, dłuższy okres gwarancyjny czy niższą cenę.
Platforma jest bezpłatna i wymaga rejestracji, by móc z niej korzystać. Potencjalni wykonawcy rejestrowani są przez zamawiających. Za pośrednictwem platformy można organizować aukcje jedynie na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*