Liderzy mocno zyskują, tempa próbuje dotrzymać Apple. Silna za Oceanem jest dalej pozycja Research In Motion i Motoroli, coraz słabsza jest fińska Nokia ze swoim Symbianem.
Firma comScore opublikowała wyniki badań amerykańskiego rynku telekomunikacyjnego w drugim kwartale br. Przepytanych zostało 30 tysięcy osób opłacających abonament w wieku przynajmniej 13 lat. Łącznie z telefonów komórkowych korzystają 234 miliony Amerykanów. Wśród nich największą popularnością cieszą się urządzenia koreańskich firm - na pierwszym miejscu jest Samsung z udziałem na poziomie 25,3 proc. (+ 0,8 pkt proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem), na drugim znalazła się LG, z telefonów której korzysta 21,3 proc. osób (+0,4 pkt proc.).
Motorola nadal utrzymuje się na trzecim miejscu, jednak jej udział w ciągu trzech miesięcy spadł o 1,3 pkt proc., osiągając poziom 14,5 proc. O 1 pkt proc. swój wynik poprawiła firma Apple. Z jej iPhone'a korzysta obecnie 8,9 proc. Amerykanów. Pierwszą piątkę zamyka kanadyjska Research In Motion - jej udział spadł z 8,4 do 7,9 proc.
Smartfony posiada 78,5 mln mieszkańców Stanów Zjednoczonych, czyli 33,5 proc. wszystkich osób, które mają telefony komórkowe. Swoją, już i tak silną pozycję, umacnia system operacyjny Android. W drugim kwartale br. korzystało z niego 40,1 proc. urządzeń, podczas gdy w poprzedzającym go kwartale było to 34,7 proc. Swoje udziały w rynku zwiększyła także Apple - iOS zyskał 1,1 proc. i teraz zainstalowany jest na 26,6 proc. urządzeń.
Sporo straciła RIM - w Q211 miała udział na poziomie 23,4 proc. wobec 27,1 proc. kwartał wcześniej. Skurczył się także udział Microsoftu - z 7,5 do 5,8 proc. Dalej traci Symbian, w ciągu kwartału 0,3 pkt proc. Teraz zainstalowany jest na 2,0 proc. smartfonów. Udział tego ostatniego będzie się zapewne dalej kurczył, gdyż sprzedaż telefonów fińskiej firmy w Stanach Zjednoczonych jest obecnie marginalna.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|