Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Unikalne transmisje przyciągną internautów?

23-03-2010, 13:45

W sieci pojawiła się telewizja, które chce bazować na unikalnych transmisjach na żywo. Mają to być "tylko wartościowe" relacje z wydarzeń sportowych, kulturalnych lub edukacyjnych. Nie jest to może szczególna rewolucja, ale ciekawe podejście do treści wideo udostępnianych w sieci.

konto firmowe

reklama


Telewizja, o której mowa, to StrefaM.tv. Swoje pierwsze kroki zaczęła stawiać w czerwcu 2008 r. Projekt nabrał tempa w październiku 2009 r. po zakończeniu serii testów.

Telewizję charakteryzuje ciekawe podejście do treści. Znajdziemy w niej tylko widowiska sportowe, kulturalne i rozrywkowe, których nie zobaczymy w innej telewizji. Twórcy StrefaM.tv starają się nabywać prawa do transmisji na wyłączność i nie odsprzedają ich, choć twierdzą, że dostawali propozycje odsprzedaży.

Obecne zaplecze telewizji StrefaM.tv pozwala na przeprowadzenie transmisji telewizyjnych na żywo dla ponad 2-milionów widzów jednocześnie (to teoretyczne założenie, bo trudno taką widownię zebrać). Jakość nadawanego sygnału wynosi od 512 kb/s do 1800 kb/s. Maksymalne pasmo nadawania pozwala obejrzeć materiał w jakości internetowego High Definition (HD).

>>> Czytaj: Darmowy album muzyczny co miesiąc? Można i tak!

Do obsługi sprzętu telewizyjnego dobrano operatorów, realizatorów (audio, wideo), scenarzystów oraz inne osoby, z których niektóre posiadają kilkunastoletnie doświadczenie telewizyjne w znanych stacjach.

Strefa M konkuruje technologicznie i kontentowo z tradycyjnymi stacjami telewizyjnymi, a nie ze znaną dotychczas w Polsce "telewizją internetową" (...) Od tradycyjnej telewizji różnimy się tym, że staranniej dobieramy kontent telewizyjny i nie tworzymy 18- czy 24-godzinnej ramówki telewizyjnej, ponieważ nie dałoby się zapełnić tego czasu wartościowymi transmisjami (…) Naszą propozycją dla klientów nie jest sama realizacja telewizyjna, tylko stworzenie gotowego produktu telewizyjnego, na co składa się: koncepcja biznesowa, dotarcie do widzów, promocja, produkcja telewizyjna, postprodukcja, pozyskiwanie finansowania oraz działalność menadżerska – powiedział Dziennikowi Internautów Andrzej Klimek, odpowiedzialny za sprawy techniczne i marketingowe.

Można więc odnieść wrażenie, że nowa telewizja stara się być bardziej "profesjonalna" niż inne telewizje internetowe, ale jednocześnie chce korzystać z braku sztywnej ramówki i innych zalet transmisji internetowych. Do internautów należy ocena, czy taki "produkt telewizyjny" udało się stworzyć.

Jednym z ostatnich projektów StrefaM.tv była transmisja dwudniowa z World Cup Woman Judo 2010, która odbyła się na warszawskim Torwarze (27-28 lutego). Relacja obejmowała ponad 14 godzin transmisji na żywo z dwóch dni zawodów. Transmisję obejrzało ponad 12 tys. internautów. Telewizja w trakcie testowych transmisji notowała od 17 tys. do 30 tys. widzów.

W ubiegłym tygodniu telewizja StrefaM.tv podpisała umowę z teatrem "Studio Buffo". Przewiduje ona wprowadzenie na rynek cyklicznych transmisji telewizyjnych "na żywo" z przedstawień teatru. Współtwórcy projektu przewidują możliwość łączenia się internautów "na żywo" podczas transmisji i czynnego udziału w spektaklu.

>>> Czytaj: Ipla.tv ma już ponad 2 miliony użytkowników miesięcznie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *