W ramach walki z naciąganiem na SMS-y wczoraj odbyło się drugie spotkanie przy "stole bez kantów", zorganizowane z inicjatywy Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który rozmawiał z operatorami. Ustalono rozwiązania problemów oraz harmonogram ich wdrażania.
UKE w lutym zaapelował do operatorów o podjęcie działań, które utrudnią wprowadzanie klientów w błąd co do cen i warunków usług świadczonych z użyciem SMS-ów i połączeń o podwyższonej opłacie. W urzędzie od 9 marca trwają rozmowy w sprawie wypracowania mechanizmów, które wyeliminują nieuczciwe loterie i konkursy SMS. Drugie spotkanie "przy stole bez kantów" odbyło się wczoraj.
Ustalono wiele konkretów. Do 15 kwietnia operatorzy podejmą następujące działania:
Ponadto na życzenie klienta operatorzy zablokują usługi w wybranych kategoriach numeracji Premium Rate - trwają uzgodnienia techniczne co do terminu wprowadzenia tej funkcjonalności oraz określenia rodzajów kategorii.
Do 22 kwietnia 2011 r. zostanie przedłożony Prezesowi UKE do zaopiniowania projekt Kodeksu Jakości Świadczonych Usług stworzony przez Komitet Usług Dodanych, w którym zostaną opisane ujednolicone oraz dokładnie sprecyzowane obowiązki podmiotów oferujących usługi Premium Rate i zasady funkcjonowania tego rynku.
Wśród wspomnianych obowiązków znajduje się m.in. obowiązek podawania, wraz z numerem, ceny brutto usługi Premium Rate czcionką w rozmiarze nie mniejszym niż 50% czcionki numeru Premium Rate, z tłem nieutrudniającym zapoznanie się z ceną SMS-a Premium Rate. Czas prezentacji ceny nie może być krótszy niż prezentacja numeru.
Jeśli usługi Premium Rate będą oparte na subskrypcji, informacja taka musi być jednoznaczna i czytelna zarówno w materiałach promocyjnych, jak i informacjach bezpośrednio skierowanych do konsumentów. Subskrypcje nie mogą być uruchamiane za pomocą dowolnego słowa. W przypadku otrzymania zgłoszenia o naruszeniu obowiązków informacyjnych i uczciwych zasad przez dostawcę usługi operator zażąda od usługodawcy natychmiastowej eliminacji naruszeń, a w przypadku braku reakcji rozwiąże umowę z takim dostawcą treści.
Co ważne, reklamacje dotyczące opłat za Premium Rate będzie rozpatrywał operator. Klienci, którzy złożą skargę bezpośrednio do dostawcy w zakresie funkcjonowania usługi, otrzymają od niego odpowiedź. Operatorzy, agregatorzy oraz dostawcy treści zobowiązani są do podniesienia jakości rozpatrywania reklamacji.
W ciągu miesiąca odbędzie się trzecie spotkanie przy „stole bez kantów”, na którym nastąpi weryfikacja wdrożenia pierwszych mechanizmów ochrony konsumenta. Ponadto Prezes UKE co trzy miesiące będzie zwoływał obrady w celu monitorowania efektów funkcjonowania mechanizmów ochrony konsumenta.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|