Jeśli masz problem z operatorem, możesz szukać pomocy w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Urząd twierdzi, że 78% jego interwencji kończy się z korzyścią dla konsumenta.
Większość Polaków ma świadomość, że przy problemach konsumenckich mogą im pomóc rzecznicy konsumentów oraz UOKiK. Warto też wiedzieć, że w razie problemów z operatorami można szukać pomocy w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (UKE).
W roku 2015 UKE rozpatrzył 5223 wnioski o interwencję Prezesa UKE, z czego 4078 wniosków (78,08%), zostało zakończonych na korzyść konsumenta. Prowadzone postępowania wymagały m.in. uzyskania szczegółowych wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadania stanu faktycznego i prawnego.
Spór pomiędzy konsumentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych może być zakończony w drodze postępowania mediacyjnego. Prezes UKE w ubiegłym roku przeprowadził 2406 postępowań mediacyjnych, z czego 1476 postępowań (61,35%), zostało zakończonych pozytywnie dla konsumenta.
UKE obliczył, że w ramach przeprowadzonych interwencji i postępowań mediacyjnych udało się „odzyskać” dla konsumentów 1.644.533,39 zł (w roku 2015).
Problemy najczęściej zaobserwowane przez UKE to:
Przykładem bardziej zdecydowanego działania UKE było nałożenie kar na Telekomunikację dla Domu sp. z o.o. Pierwsza kara - w wysokości 38815,27 zł - została nałożona za naruszenie art. 57 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego (poprzez pobieranie przez Spółkę od konsumentów opłaty wyrównawczej, w przypadku wypowiedzenia przez konsumenta umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez Spółkę z winy konsumenta przed rozpoczęciem świadczenia Usługi WLR).
Była też kara w wysokości 19407,64 zł za naruszenie art. 172 ust. 1 Pt poprzez wykonywanie połączeń telefonicznych, w trakcie których oferowane były usługi świadczone przez Spółkę oraz uzgadniany był termin wizyty przedstawiciela Spółki, do użytkowników końcowych, którzy nie wyrazili zgody określonej w art. 172 Pt w związku z art. 174 Pt.
Osoby, które chcą zasięgnąć porady lub skontaktować się z UKE, mogą skorzystać z infolinii (801900853 lub 225349174) lub z formularza dla konsumentów. Więcej informacji na stronie www.cik.uke.gov.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|