Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ubezpieczysz taniej auto, jeśli dasz się śledzić

09-02-2012, 08:56

Na nietypowy pomysł wpadł producent nawigacji TomTom oraz brytyjska firma ubezpieczeniowa Motaquote. W zamian za udostępnianie informacji na temat stylu jazdy klienci mogą uzyskiwać zniżki na różnego rodzaju usługi.

Jak zapewnia Motaquote, nowości mają na celu "nagradzanie dobrych kierowców niższymi opłatami". Premiowane mają być jednak nie tylko dobre nawyki za kierownicą.

Czytaj także: Użytkownicy nawigacji TomTom chętnie dzielą się danymi

Według TomTom dotychczasowe warunki dotyczące pozyskiwania takich danych, jak lokalizacja, płeć kierowcy, wiek czy rodzaj samochodu, nie były do końca uczciwe. Aby zachęcić do udziału w programie, ochotnicy otrzymają teraz nawigację TomTom PRO 3100, która zaoferuje m.in. aktualne informacje o ruchu drogowym czy ostrzeżenia dotyczące radarów.

- Odłożyliśmy na bok generalizowanie i powiedzieliśmy naszym klientom, że jeśli uważają, iż są dobrymi kierowcami, zaoferujemy im w związku z tym lepsze warunki umowy - powiedział Nigel Lombard zarządzający programem Fair Pay Insurance. - To coś zupełnie innego niż schematy, które oceniają twoją umiejętność jazdy na podstawie czasu wykupionego ubezpieczenia.

Warto przypomnieć, że w połowie stycznia firma TomTom została oczyszczona z zarzutów łamania prawa w związku z udostępnianiem danych na temat zachowań kierowców funkcjonariuszom policji. Informacje, które zbieramy, są anonimowe, a później opracowywane, by mogły być sprzedawane rządom różnych państw - przyznał jednak wtedy Simon Hania z TomTom.

Czytaj także: TomTom przeprasza za sprzedawanie informacji policji


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TomTom, TheNextWeb