Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Twitter multimedialny i z miejscem dla reklam (wideo)

15-09-2010, 09:12

Twitter się zmienia. W ciągu kilku tygodni użytkownicy otrzymają dostęp do odnowionych kont. Ćwierknięcia nadal będą się składać ze 140 znaków, ale łatwiej będzie śledzić i zamieszczać obrazy, filmy i informacje związane z tweetami. Takie zmiany odpowiadają informacyjnej naturze serwisu mikroblogowego.

Na konferencji Nokia World 2010 przedstawiciel Twittera Kevin Thau mówił, że Twitter nie jest w zasadzie serwisem społecznościowym. Coraz więcej osób zakłada konta tylko po to, aby śledzić wpisy wybranych osób lub instytucji. Serwisy mikroblogowe są bardziej kanałem informacji niż miejscem typowo społecznościowych doświadczeń. 

Wczoraj ogłoszono odnowienie Twittera i wprowadzone zmiany odpowiadają tej informacyjnej naturze serwisu. W ciągu kilku tygodni użytkownicy dostaną dostęp do nowych kont.

>>> Czytaj: 20 miliardów wiadomości na Twitterze

Nowy interfejs Twittera
fot. - Nowy interfejs Twittera

Najważniejszą nowością jest nowy układ strony. Użytkownik będzie śledził wpisy na stronie podzielonej na dwie części. W panelu po lewej stronie znajdzie się dobrze znana lista z wpisami ułożonymi chronologicznie. Będzie można ją przewijać w nieskończoność bez potrzeby klikania w przycisk "more".

Nowością jest prawy panel, który zawiera informacje na temat wybranego "ćwierknięcia". Znajdą się w nim np. osadzone filmy, mapy dotyczące geotagowanych wpisów, odpowiedzi lub inne wpisy od danego użytkownika. Użytkownicy, którym nie podoba się ta nowość, będą mogli ją wyłączyć.

Prawy panel ma generalnie ułatwiać znalezienie informacji powiązanych z danym wpisem. Będzie też miejscem dla mediów, które będzie się publikowało łatwiej dzięki partnerstwu Twittera z DailyBooth, DeviantART, Etsy, Flickr, Justin.TV, Kickstarter, Kiva, Photozou, Plixi, Twitgoo, TwitPic, TwitVid, USTREAM, Vimeo, yfrog oraz YouTube.

Ostatnią nowością są miniprofile, czyli możliwość zapoznania się z informacjami o danym użytkowniku bez opuszczania przeglądanej strony, po kliknięciu na link @nazwaużytkownika.

Nowy interfejs Twittera
fot. - Nowy interfejs Twittera

Przedstawiciele Twittera twierdzą, że udało im się poszerzyć funkcjonalność serwisu bez zabijania jego mikroblogowego ducha. Nie da się jednak ukryć, że teraz Twitter będzie bardziej przydatny do promocji towarów i usług. Wcześniej nie bardzo było wiadomo, gdzie wciskać treści reklamowe. Teraz jakby zrobiło się dla nich miejsce.

W tej chwili Twitter ostrożnie podchodzi do reklam, ale z pewnością jego przedstawiciele liczą na potencjał prawego panelu. Świadczą o tym słowa współzałożyciela serwisu Evana Williamsa, które cytuje agencja AFP: "Musimy to jeszcze pokazać reklamodawcom, ale myślimy, że będą zachwyceni".

>>> Czytaj: Mikroblogi promocją dla odważnych

Poniżej film prezentujący nowego Twittera:


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Twitter Blog



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR