Potrzeba było jednego weekendu intensywnego pisania na Twitterze, by w poniedziałek kurs akcji pewnej firmy wystrzelił. Wartość firmy wzrosła kilkukrotnie, zarobił także, i to sporo, autor postów.
W ciągu zaledwie dwóch dni kurs akcji firmy HNHI wzrósł o 240 procent. O taką zmianę nie było aż tak trudno, gdyż punktem wyjścia był poziom $0,10. Nie ma w tym jednak żadnego przypadku. Co więcej, jest to efekt sprytnie przeprowadzonej w czasie weekendu akcji promocyjnej. Jej głównym bohaterem był Curtis James Jackson III, bardziej znany jako 50 Cent - amerykański raper.
W ciągu dwóch wolnych dni jego głównym zajęciem było pisanie postów w serwisie mikroblogowym Twitter na temat właśnie firmy HNHI, jednego z dystrybutorów telefonów komórkowych. Jeszcze w piątek muzyk za pośrednictwem telewizji CNBC na żywo z Consumer Electronic Show w Las Vegas promował urządzenia tego właśnie przedsiębiorstwa.
W poniedziałek firma warta była 71 milionów dolarów, aż o 50 milionów więcej niż jeszcze w piątek. Zyskał na tym także 50 Cent. Z dokumentów, jakie pod koniec 2010 roku przekazane zostały Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, wynika, że raper jest posiadaczem 30 milionów akcji HNHI. Oznacza to ni mniej, nie więcej tyle, że dzięki własnym tweetom zarobił około 10 milionów dolarów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|