TVP: pełne odcinki programów na YouTube

12-10-2010, 13:58

TVP jako pierwszy polski nadawca telewizyjny podpisała ramową umowę o współpracy komercyjnej z YouTube. Poza udostępnianiem materiałów TVP, zawarta umowa określa także zasady zamieszczania reklam przy treściach wideo w kanale Telewizji Polskiej.

W istniejącym na YouTube od końca 2006 roku kanale TVP znajduje się ponad 400 materiałów wideo. Są to głównie klipy promujące pozycje antenowe i zapowiadające organizowane imprezy oraz materiały dostępne na portalu tvp.pl.

W ramach podpisanej z YouTube umowy TVP rozbuduje istniejący kanał i będzie zamieszczać w serwisie pełne odcinki programów po emisji na antenie oraz programy archiwalne, które cieszą się popularnością w sieci. Z ponad 120 tys. materiałów wideo dostępnych na stronie tvp.pl część zostanie udostępniona w portalu YouTube.

>>> Czytaj: KRRiT: Abonament RTV wzrośnie od 2011 r.

Utworzone zostaną kanały tematyczne m.in.: sport, rozrywka, kabarety i styl życia zawierający programy kulinarne i podróżnicze. Planowane są wspólne akcje promocyjne angażujące użytkowników i wykorzystujące narzędzia społecznościowe YouTube. Część zamieszczanych materiałów nie będzie dostępna w Ameryce Północnej i Południowej ze względu na ograniczenia licencyjne.

- Poszerzenie naszej współpracy z YouTube wynika z wielu powodów – mówi Michał Przymusiński, z-ca dyrektora iTVP HD. - Dzięki temu zwiększamy zasięg tvp.pl, a także docieramy do tych użytkowników YouTube, którzy nie są widzami TVP, a dla których nasze treści są atrakcyjne. Przecież coraz większe znaczenie ma grupa odbiorców, którzy preferują internet i coraz rzadziej włączają telewizor. Dużą zaletą YouTube, którą braliśmy pod uwagę, jest jego dostępność dla użytkowników wszystkich systemów operacyjnych: Linux, Mac OS, Windows. To dla nas teraz ważny kierunek zmian w podejściu do udostępniania naszej oferty programowej. Warto dodać, że narzędzia YouTube ułatwiają nam kontrolę nad nielegalnie zamieszczanymi materiałami wideo. Nasza współpraca ma w tym kontekście również wymiar komercyjny.

- Partnerstwo z TVP oznacza nowe, pionierskie w Polsce, możliwości wykorzystania pełnometrażowych form telewizyjnych online, zarówno jeśli chodzi o rozszerzenie ich zasięgu, jak i dodatkowe przychody. Tego rodzaju współpraca to także oczywiste korzyści dla użytkowników, którzy zyskują nowy, bezpieczny i legalny sposób oglądania ulubionych programów, w wysokiej jakości i kiedy tylko chcą - stwierdza Adam Kwaśniewski reprezentujący YouTube.

Materiałom wideo, które udostępni TVP, będzie towarzyszyć reklama sprzedawana przez YouTube, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll.

TVP będzie zaś korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników. Dzięki temu narzędziu TVP będzie mogła zdecydować, czy zidentyfikowane w ten sposób filmy wideo zablokować, śledzić czy wykorzystać komercyjnie.

>>> Czytaj: Abonament RTV: 1,5 mln wezwań do zapłaty


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031