Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Treści wideo są dzisiaj na wyciągnięcie ręki. Internet zmienił podejście do telewizji, a ona musi się zmienić, żeby utrzymywać widzów. Media społecznościowe dają reklamodawcom nowe możliwości, a technologia pozwala docierać z atrakcyjnymi formami reklamowymi. Tym samym video marketing nie jest niczym nowym na rynku, za to w nowym wydaniu. Wraz z możliwościami Internetu pojawiły się także możliwości targetowania odbiorców. Warto podkreślić, że coraz więcej czasu, w którym surfujemy po sieci korzystamy z urządzeń mobilnych (smartfony), co z tym idzie sięgamy po Internet w przerwach w  pracy, w czasie wolnym, poza domem, w podróży. Bez smartfonu, laptopu i dostępu do sieci coraz więcej osób nie wyobraża sobie dnia.

Częścią internetu i to bardzo sporą stały się reklamy. Są one dostępne w różnej formie od tekstu przez grafikę, aż po video. Te ostatnie podbijają rynek, głównie z sprawą preferencji odbiorców. Po pierwsze za pośrednictwem filmu reklama jest bardziej sugestywna, po drugie realnie zapewnia przedstawienie o wiele więcej informacji niżeli w każdej innej formie, po trzecie oddziału n umysł odbiorcy wielozmysłowo. Zalety reklam video dostrzegają marketingowcy. Poza klasyczną reklama 30 sekundowego spotu oferowane są nietypowe formy video marketingu jak chociażby kanały firmowe Youtube, filmiki promocyjne, animowane prezentacje, video mailing. Jak widać rozwój branży jest dość dynamiczny. Obserwują zachowania użytkowników, ich oczekiwania wobec e-commerce powstają co rusz nowe formy promocji bardziej dopasowane do grupy docelowej.

Dostępność technologii umożliwia każdemu z nas stać się twórcą treści filmowych. Serwisy internetowe jak np. YouTube czy Facebook dają możliwość publikacji filmów i dzielenie się nimi z innymi. Wystarczy wyposażyć się w kamerę ze średniej półki, a często nawet wystarcza smartfon. Potem wystarczy zmontować to wszystko na oprogramowaniu do montażu wideo.

W produkcjach niemałe znaczenie odgrywa ścieżka dźwiękowa. Muzyka zarówno w filmach promocyjnych, prezentacjach, reklamach, a nawet vlogach to istotny element całości. Mówi się, że jakość ścieżki audio jest ważniejsza od jakości wideo. Oznacza to, że bardziej opłaca się inwestować w dobrą jakość dźwięku, a przynajmniej nie można jej zaniedbywać. Zasada ta dotyczy np. vlogów, gdzie przykładowo doskonała jakość obrazu może zostać przykryta przez mierną jakość dźwięku, np. kiepski mikrofon. Warto więc skupić się na jakości nie tylko obrazu, ale i dźwięku. Częstym problemem jest legalna muzyka. Warto w takim przypadku zwrócić uwagę na ofertę banków muzyki, jak przykładowo polski bank muzyki www.front-music.pl gdzie w pełni legalnie można nabyć licencję na użycie utworów muzycznych.

Z takich metod korzystają zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Oczywiście ci drudzy bardziej inwestują w produkcje i ich jakość. Dobry sprzęt, oprogramowanie i umiejętności to inwesycja, która przynieść może również korzyści finansowe. Bardzo często amatorzy stają się twórcami profesjonalnych produkcji np. reklam wideo. Content video to coś więcej niżeli reklama video. Poza treścią reklamy istotne są warunki jej emisji, zaplanowanie harmonogramu reklamy, wyważenie złotego środka w intensywności emisji, jak i wyborze miejsce publikacji. To wszystko skład się na jakość reklamy video. Im wyższa jakość, bardziej profesjonalna produkcja i obsługa, tym reklama jest skuteczniejsza dla zleceniodawcy i przyjaźniejsza dl odbiorcy. O ile w telewizji reklamy nie d się wyłączyć, pominąć, to internet stawia przed marketingowcami wyzwanie jakim jest stworzenie reklamy, którą użytkownik chce zobaczyć. Tym samym nie m w sieci miejsca n byle jakie reklamy video.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. WangXiNa




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy