Trendy na rynku marketingu internetowego dla sektora MŚP

05-08-2011, 15:02

W pierwszej połowie 2011 roku pozycjonowanie i linki sponsorowane są najczęściej stosowanymi narzędziami marketingu internetowego przez małych i średnich przedsiębiorców - wynika z analizy Blue Vision.

Z analizy rynkowej agencji Blue Vision Internet Marketing wynika, że właściciele firm z sektora MŚP coraz bardziej doceniają działania z zakresu e-marketingu. Przekonują się, że narzędzia marketingu internetowego nie pochłaniają dużych nakładów finansowych. Problemem jest jednak brak wiedzy na temat wszystkich narzędzi.

Sonda
Jak oceniasz nowe usługi w Orange na abonament?
  • świetne
  • dobrze
  • słabo
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

W pierwszej połowie roku najczęstsze pytania kierowane do specjalistów agencji Blue Vision dotyczyły pozycjonowania stron. Klientów interesuje już tylko wyszukiwarka Google, która posiada 95% udziałów w rynku. W odróżnieniu od ubiegłych lat przedsiębiorców nie interesują inni dostawcy.

Dane z pierwszej połowy 2011 roku pokazują większe zainteresowanie mapami Google'a i zaawansowanymi aplikacjami internetowymi, które mogą ułatwić prace w firmie. Przedsiębiorcy dostrzegają istotną rolę strony internetowej. Wiedzą, że musi być nowoczesna i zachęcająca do odwiedzin.

- W 2011 roku możemy zaobserwować większe zainteresowanie marketingiem internetowym. Coraz częściej na spotkaniach z klientami widzimy, że są oni świadomi czym jest e-marketing i że jest on skuteczny - mówi Marta Duczman, Blue Vision Internet Marketing.

>> Czytaj też: Sztaby wyborcze postawią na innowacje?

Ciągle jednak niektóre narzędzia marketingu internetowego są niedoceniane przez klientów. Agencja Blue Vision podkreśla duże znaczenie social mediów w działaniach marketingowych. Są to formy promocji niewykorzystywane przez przedsiębiorców. Większość z nich nie zdaje sobie sprawy, jakie korzyści niosą ze sobą media społecznościowe.

- Zadaniem na najbliższy rok firm zajmujących się marketingiem internetowym jest popularyzacja social media. Należy pokazać przedsiębiorcom sektora MŚP, jaki potencjał ma fanpage na Facebooku czy interakcje z użytkownikami - dodaje Marta Duczman.

Analiza Blue Vision pierwszej połowy bieżącego roku pokazuje optymistyczne trendy zachodzące w sektorze MŚP. Mali i średni przedsiębiorcy coraz częściej poznają zasady działania marketingu internetowego. Wiedzą, jakie usługi stosuje się w e-marketingu, ale potrzebują więcej wskazówek na temat niektórych z nich.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy