Bank Spółdzielczy w Toruniu wdraża system cyfrowej obsługi klientów oparty o technologię blockchain. To pierwszy lokalny bank w Polsce, który podjął decyzję o wykorzystaniu takiej technologii.
reklama
Dzięki innowacyjnym narzędziom informatycznym opartym o blockchain ograniczone zostanie wykorzystanie dokumentacji papierowej. Klienci będą obsługiwani zdalnie w szerokim zakresie usług oraz będą podpisywali dokumenty poprzez kody SMS. Rozwiązanie umożliwia digitalizację dokumentów z biometrycznym podpisem i ich archiwizację. Zarówno klient, jak i Bank będą mieli w każdej chwili dostęp do elektronicznej dokumentacji, bez konieczności szukania wydruków w szafach i segregatorach, bez zbędnych pieczątek i parafek.
Narzędzie do archiwizacji i indeksowania elektronicznych dokumentów zintegrowane jest z usługą trwałego nośnika, automatycznie utrwalającą dokumenty w sieci blockchain. Dokumenty nie wychodzą poza środowisko klienta. Zapewniony jest przy tym mechanizm realizujący prawo do zapomnienia wynikający z ustawy RODO.
Rozwiązanie wdrażane przez bank zbudowano na potwierdzonym, otwartym kodzie silnika blockchain. Jest to przy tym zamknięty i prywatny blockchain oparty o zdefiniowanych uczestników i zlokalizowane w Polsce węzły komputerowe – m.in. Atende oraz data center Exea w Toruniu. Dzięki tym cechom rozwiązanie spełnia wymogi UOKiK w zakresie komunikacji z klientami, umożliwiając dostarczanie dokumentów do odbiorców końcowych w formie elektronicznej.
Źródło: Atende
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|