W kwietniu 2019 roku koncern Bridgestone zdecydował się na zakup TomTom Telematics. Transakcja ta kosztowała 910 mln euro i jest częścią strategii japońskiego giganta, który pragnie zwiększyć zakres oferowanych usług z dziedziny cyfrowej mobilności.
W październiku tego samego roku zmieniła się nazwa firmy telematycznej TomTom Telematics i obecnie działa ona jako Webfleet Solutions Polska. Z jej usług z zakresu zarządzania flotą korzysta ponad 1,2 mln pojazdów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Ta japońska firma powstała w 1931 roku i jest największym producentem opon i innych wyrobów gumowych na świecie. Wraz z firmami Goodyear Tire and Rubber Company oraz Michelin stanowią tak zwaną „Wielką Trójkę” producentów ogumienia. Opony marki Bridgestone stanowią produkty klasy premium. Firma oferuje również opony takich marek jak Seiberling, Gillette, Firestone, FireStop, Saetta, Road King, Dayton oraz Peerless. Decyzja o zakupie TomTom Telematics ma na celu wzmocnienie cyfrowych zdolności japońskiego koncernu. Dzięki temu pozycja Bridgestone na rynku rozwiązań mobilnych znacznie się wzmocniła. Firma jest w stanie zaoferować o wiele efektywniejsze i skuteczniejsze usługi w zakresie zarządzania flotą samochodową. Transakcja została sfinansowana z dostępnych środków własnych i w jej wyniku Bridgestone przejęło całość kapitału zakładowego TomTom Telematics. Potencjał koncernu w dziedzinie rozwiązań cyfrowych uległ wzmocnieniu, a Webfleet Solutions dołączyło do szeregu nowoczesnych aplikacji wdrażanych przez Bridgestone takich jak FleetPulse, Mobox, Bridgestone Connect oraz Tirematics.
W przeszłości firma TomTom Telematics stanowiła część holenderskiego przedsiębiorstwa TomTom International BV, które produkuje między innymi kamery sportowe, zegarki z GPS, aplikacje nawigacyjne na smartfony, urządzenia do nawigacji satelitarnej oraz systemy zarządzania flotą pojazdów. Właśnie tymi ostatnimi produktami zajmował się oddział TomTom Telematics. Obecnie kontynuuje on swoją działalność pod nazwą Webfleet Solutions jako część koncernu Bridgestone. Nadal oferuje wszystkie swoje usługi i produkty, takie jak urządzenia Link, terminale Pro Driver, NextFleet oraz WEBFLEET. Pomimo zmiany właściciela Webfleet Solutions zamierza nadal współpracować z przedsiębiorstwem TomTom i korzystać z jego rozwiązań – TomTom Traffic i Maps.
Oba podmioty skorzystają na tej decyzji. Wraz z tym zakupem przyspiesza cyfrowa transformacja koncernu Bridgestone i dążenie do osiągnięcia pozycji jako preferowanego partnera w dziedzinie rozwiązań mobilnych. Jest to szczególnie istotne w dobie Gospodarki 4.0, gdyż firmy, które nie dostosują się do zmieniających się warunków, szybko zostaną prześcignięte przez swoją konkurencję. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku koncernu Bridgestone. Jego główni rywale — Michelin oraz Goodyear Tire and Rubber Company również poszerzają zakres swoich usług w stronę rozwiązań telematycznych. Z kolei Webfleet Solutions zyskało dostęp do ogromnej bazy klientów firmy Bridgestone oraz jej rozbudowanej sieci sprzedaży. Dzięki inwestycjom ze strony japońskiego koncernu Webfleet Solutions może kontynuować swoją strategię rozwoju w Europie i innych regionach świata. Głównym celem pozostaje umocnienie swojej pozycji jako niezaprzeczalnego lidera na europejskim rynku usług z zakresu zarządzania flotami pojazdów. Oprócz tego firma zamierza dążyć do osiągnięcia podobnej pozycji w skali światowej.
Z całą pewnością na tej transakcji skorzystają użytkownicy produktów firmy Webfleet Solutions, takich jak na przykład platforma WEBFLEET dostarczająca profesjonalny monitoring pojazdów i floty. Dzięki wsparciu koncernu Bridgestone wszystkie usługi będą rozwijane tak, aby sprostać wymaganiom klientów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|